Аналізуємо виконання президентської програми: автоматизація публічних процесів

Читать на русском
Публічні процеси будуть автоматизовані, адже комп'ютер хабарів не бере, обіцяв Володимир Зеленський. Детальніше – в матеріалі.
Слово і діло

Президент Володимир Зеленський на з'їзді «Слуги народу» в Трускавці сказав, що в його програмі і програмі партії немає пунктів, які вони не зможуть виконати. «Я хотів би бути президентом на момент, коли ми виконаємо всі наші обіцянки», – заявив Зеленський. Поки ж президентська програма, про яку багато говорить і він, і його оточення, виконана на 25% (ймовірно, одним терміном тут не обійтися). «Слово і діло» продовжує нагадувати, які важливі зобов'язання є в цьому документі. Сьогодні поговоримо про обіцянку «публічні процеси будуть автоматизовані».

«Публічні процеси будуть автоматизовані, адже комп'ютер хабарів не бере. Послуги, які можуть надаватися електронно, будуть впроваджені в першу чергу», – йдеться в програмі.

Діджиталізація справді за час каденції Володимира Зеленського стала практично реформою №1 за пріоритетністю. І глава держави цими успіхами дуже пишається.

З 7 листопада в Україні офіційно стартує впровадження режиму paperless («без паперів») – саме цього дня набуває чинності закон «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг». Режим paperless означає, що держава перестане вимагати від громадянина паперові документи, довідки або посвідчення. Відбудеться це не одразу, а до 2024 року.

Щоб ефективно впровадити закон, Мінцифри потрібно працювати за чотирма напрямками:

  • Цифрове законодавство – розробляти законопроєкти, щоб переводити державні сервіси в онлайн;

  • Цифрові документи. На даний момент в додатку «Дія» доступні 9 документів, мета міністерства – оцифрувати всі важливі документи;

  • Електронний документообіг – налагодження обміну між державними органами, реєстрами та установами.

  • Е-послуги для всіх життєвих ситуацій. Мета міністерства – оцифрувати 100% послуг.

«Режим «без паперів» дасть змогу українцям швидко отримувати публічні послуги онлайн, а держоргани не зможуть вимагати від людини інформацію, яка вже є про неї в реєстрах. Українцям більше не доведеться стояти в довгих чергах, носити стоси паперових довідок і збирати підписи працівників потрібних держустанов. Українці зможуть отримувати довідки та підписувати документи, не виходячи з дому, – свідоцтво про народження дитини, запис в чергу в дитсадок, отримати довідку про місце навчання, свідоцтво про шлюб, пенсійне посвідчення, соціальну допомогу, медичні послуги тощо», – так в Мінцифри малюють майбутнє в режимі «без паперів».

Новий закон запроваджує такі терміни як «електронна публічна послуга», «комплексна електронна публічна послуга», «публічна послуга», «електронний підпис» тощо, а також встановлюються особливості їх надання.

Загалом в Україні зараз надається близько 2,5 тисяч державних послуг. У додатку «Дія» наразі доступні 80: зокрема, реєстрація та закриття ФОП, відновлення і обмін посвідчення водія, реєстрація права на нерухомість, отримання ліцензій, отримання одноразової допомоги для ФОП, реєстрація місця проживання тощо.

«Зараз у нас є послуги для бізнесу, восени стануть доступними багато соціальних послуг. У тому числі сподіваємося, що вдасться реалізувати субсидії, пільги, послуги для ветеранів, матерів-одиначок і в цілому можна буде вважати, що переважна більшість тем з життєвих ситуацій людини буде закрита», – повідомив керівник з розвитку електронних послуг в Мінцифри Мстислав Банік.

Ще одним важливим моментом для переходу в режим paperless є ухвалення законопроєкту про публічні електронні реєстри. Його мета – створення єдиної системи публічних електронних реєстрів, визначення єдиних вимог для їхнього створення, ведення та взаємодії. Систему публічних електронних реєстрів становитимуть:

  • базові державні реєстри (Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державний земельний кадастр);

  • інші державні реєстри;

  • комунальні реєстри;

  • визначені законом реєстри саморегулівних організацій;

  • Реєстр реєстрів.

Об'єднати реєстри в Міністерстві цифрової трансформації сподіваються до кінця року.

Що зрештою є станом на сьогодні. З листопада в Україні починають впроваджувати режим paperless, закінчити процес розраховують до 2024 року, але водночас у профільному міністерстві зазначають, що цей процес нешвидкий і зустрічає на своєму шляху багато перешкод. Крім того, постійно розширюється перелік послуг, які українці можуть отримати онлайн, але поки що їхній відсоток порівняно із загальною кількістю невеликий.

Нагадаємо, «Слово і діло» випустило серію матеріалів щодо передвиборчої програми Володимира Зеленського. Ми писали про такі обіцянки:

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися:
АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО
Підпишіться на наш канал