Аналізуємо виконання президентської програми: монетизація пільг

Читать на русском

Забезпечити монетизацію пільг обіцяв Володимир Зеленський в передвиборчій програмі. Як він виконує обіцянку, розібралося Слово і діло.
Слово і діло

Оточення Володимира Зеленського і сам він останнім часом багато говорять про його передвиборчу програму. Президент під час своїх виступів і у відеороликах акцентує увагу на тому, що виконує обіцянки. А під час останньої пресконференції заявив, що є багато обіцянок і він не хоче, «щоб вони залишилися в історії». Оскільки програма президента в центрі уваги, «Слово і діло» нагадає, які важливі зобов'язання у ній були. Сьогодні поговоримо про обіцянку «забезпечити монетизацію пільг».

У Зеленського в програмі була інша пов'язана з цим обіцянка, яку він вже виконав – забезпечити монетизацію субсидій.

Передусім зазначимо, що монетизація субсидій і пільг – це не ноу-хау Зеленського. Пільги частково почали монетизувати в 2018 році за уряду Володимира Гройсмана. У 2019-му Гройсман повідомив, що Кабмін планує запровадити грошову компенсацію за всі пільги і робитимуть це поетапно.

Наприклад, монетизувати субсидії почали з березня 2019-го. Тобто завдання уряду на час каденції Зеленського продовжувати цей процес.

У 2019-2020 роках субсидії монетизували частково, але більшість домогосподарств отримували їх у готівковій формі. У квітні уряд Шмигаля ухвалив постанову, згідно з якою з 1 травня житлова субсидія надається громадянам лише в грошовій готівковій формі. Таким чином, монетизація субсидій успішно відбулася.

Є ще один вид пільг, який уряд має намір монетизувати – пільги на оплату проїзду в громадському транспорті. «З минулого року ми працюємо над тим, щоб монетизувати пільги, тому що у нас є досить велика кількість людей, які користуються ними. Від цього страждають і перевізники, і місцеві органи влади, і люди, які такі пільги мають», – розповів нещодавно міністр Кабміну Олег Немчінов.

«Є люди, які не користуються громадським транспортом, але мають пільгу, і є люди, які користуються постійно, але через обмеження перевізників, рішення місцевих рад скористатися пільговим проїздом не можуть», – сказав Немчінов. Тому монетизація, за його словами, найкращий варіант.

На початку червня Кабмін Шмигаля затвердив і зареєстрував у парламенті законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пільг з оплати проїзду та інших пільг». У законопроєкті пропонується з 1 січня 2023 року замість пільг на проїзд в громадському транспорті нараховувати грошову компенсацію.

Монетизація пільг може стосуватися:

  • осіб з інвалідністю та тих, хто їх супроводжує;

  • реабілітованих осіб;

  • осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

  • жертв нацистських переслідувань;

  • військових, ветеранів війни та військової служби;

  • осіб з інвалідністю внаслідок війни;

  • батьків військовослужбовців, які загинули (зникли безвісти) під час служби;

  • учасників бойових дій та осіб, прирівняних до них;

  • осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;

  • ветеранів праці, осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;

  • багатодітних сімей та дітей з таких сімей.

При цьому розмір компенсації і порядок її надання, в разі ухвалення закону, визначатиме місцева влада. Із законопроєкту залишається незрозумілим питання, чи будуть місцевим бюджетам надавати субвенцію на виплату компенсацій.

Таким чином, ми бачимо, що уряд продовжує тримати курс на монетизацію пільг і субсидій. Одна обіцянка Зеленського вже виконана, найімовірніше, і з цією проблем не буде. Залишається подивитися, як буде реалізовуватися закон після ухвалення.

Нагадаємо, «Слово і діло» почало аналізувати виконання передвиборчої програми Володимира Зеленського. Ми писали про такі обіцянки:

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: