Екскомандувач НАТО розповів, як Альянс може захистити кораблі з українським зерном у Чорному морі

Читать на русском
Джеймс Ставрідіс вважає, що НАТО чи спеціальна коаліція на чолі зі США могли б створити конвої для супроводу кораблів із українським зерном у Чорному морі.
Reuters

НАТО чи «коаліція добровольців» на чолі зі США могли б супроводжувати кораблі з українським зерном у Чорному морі.

Таку думку у колонці для Bloomberg висловив відставний адмірал ВМС США, колишній головнокомандувач об'єднаних сил НАТО в Європі Джеймс Ставрідіс.

Данілов анонсував «неприємні сюрпризи» для рф у Чорному моріСекретар РНБО розповів, якою буде відповідь України на удари рф по портах та погрози Кремля атакувати цивільні судна.

Після припинення участі у зерновій угоді у росії пригрозили нападом на судна у Чорному морі. Це дуже ускладнить, якщо не унеможливить отримання страховки для вантажовідправників зерна та іншої сільськогосподарської продукції, що фактично створить блокаду, пише Ставрідіс.

Згідно з міжнародним правом, такі блокади незаконні, і Захід міг би відреагувати на дії путіна.

Ставрідіс нагадав про операцію США у Перській затоці наприкінці 1980-х років, коли нафтовим танкерам Кувейту «змінили прапор» і вони переміщалися у складі конвоїв для захисту.

У сьогоднішній ситуації через гуманітарний характер вантажів кораблям може не знадобитися повна зміна прапора, а обґрунтування їхнього супроводу підпадає під широкі положення міжнародного права, які дозволяють захищати гуманітарні перевезення у зонах конфліктів. Зайнятися такою місією повинна НАТО чи «коаліція добровольців» на чолі зі США. ООН не зможе взяти на себе цю роль через вето росії в Раді безпеки, зазначив Ставрідіс.

«Якщо припустити, що це місія НАТО, то основними активами будуть дві постійні морські бойові групи під наглядом верховного головнокомандувача союзних військ Альянсу, генерала армії США Кріса Каволі. Одна з груп має складатися з тральщиків – це необхідно з огляду на встановлення росією морських мін поблизу портів України. Інша морська група може складатися з шести фрегатів і есмінців, які мають достатню вогневу міць і засоби протиповітряної оборони», – припустив ексадмірал.

На його думку, торгові судна із зерном можна об'єднати у конвої з трьох-п'яти кораблів, кожен із яких супроводжуватиметься парою бойових кораблів із керованими ракетами. Для патрулювання російського Чорноморського флоту можна задіяти авіацію, яка реагуватиме також на можливі повітряні атаки рф на кораблі.

Декілька ескадрилій винищувачів можуть бути спрямовані на бази НАТО на півночі Туреччини або, ймовірніше, в Румунії та Болгарії, додав він.

Операція була б складною, зазначив Ставрідіс, але НАТО чи коаліція з цим впоралися б. Серед очевидних ризиків – пряма конфронтація росії та західних союзників України. Крім того, Туреччина може виявити політичне небажання співпрацювати.

Нагадаємо, після виходу із зернової угоди в росії заявили, що розглядають усі кораблі, які прямують в українські порти, як потенційні перевізники вантажів військового призначення.

У Міноборони України відповіли, що розглядатимуть усі кораблі, які прямують до російських та тимчасово окупованих портів у Чорному та Азовському морях, як судна, що перевозять вантажі військового призначення «з усіма відповідними ризиками».

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: