Міські легенди України. Київ: річковий трамвай

Читать на русском

Київський річковий трамвай, що міг би стати альтернативою метрополітену й автомобільному сполученню між двома берегами Дніпра, на жаль, перетворився на чергову «міську легенду»: кількість його запусків, скасувань і змін маршруту навіть за останні десятиліття полічити важко. Звісно, замінити швидкісний та зручний громадський наземний і підземний транспорт трамвай би не зміг – не та швидкість і місткість, проте додати комфорту людям, що перетинають Дніпро без особливого поспіху, міг би. Зрештою, річковий трамвай має шанс стати туристичною принадою української столиці напередодні Євробачення-2017. Якраз до пісенного конкурсу, що стартує в Києві вже наступного тижня, мер Віталій Кличко пообіцяв запустити 7 таких суден.

Своєю чергою, «Слово і Діло» вирішило нагадати історію цього виду транспорту в столиці. З’явився він у 1961 році. Відтоді й аж до 1992 року річкові трамваї в Києві плавали за маршрутами Поштова площа-устя Десни та Поштова Площа-Нижні Сади-2. За обидвома маршрутами катери робили 24 зупинки.

У 1992 році, після утворення на базі Головрічфлоту УРСР АСК «Укррічфлот», всі внутрішньоміські перевезення в столиці були скасовані.

За відродження проекту річкового трамваю в 2009 році взявся тодішній міський голова Леонід Черновецький. 6 лютого він вніс пропозицію щодо поновлення пасажирський перевезень через Дніпро, а 24 липня розпочалися щоденній рейси річкового трамваю за маршрутом Поштова площа-Березняки (всього 3 зупинки). У 2010 році трамвай почав курсувати на 4 місяці пізніше запланованого строку (сезон судноплавства зазвичай розпочинається в квітні, тоді як катери річкового трамвая почали курсувати лише в липні).

Після цього 2 роки проект не реалізовувався, аж поки не був «реанімований» у 2013 році. Щоправда тоді сезон роботи річкового трамваю виявився надзвичайно коротким – менше одного місяця (з 28 серпня по 20 вересня).

За чотири роки після цього тема муніципального річкового флоту підіймається знову. Наскільки успішно реалізуватиметься цей проект цього разу – покаже час.

Що ж до обіцянок політиків, пов’язаних із запуском річкового трамваю, варто згадати такі. У 2011 році заступник міністра інфраструктури Костянтин Єфименко пообіцяв, що пасажирське судноплавство по Дніпру буде відновлене в рамках підготовки міста до Євро-2012.

25 листопада 2016 року чинний мер Києва Віталій Кличко запевнив, що в травні 2017-го річковий трамвай працюватиме, при чому курсувати буде до Міжнародного виставкового центру на м. Лівобережна (де й відбудеться Євробачення-2017). Пізніше він уточнив, що трамвай працюватиме не лише під час Євробачення, але й після його завершення, і курсуватиме не тільки в межах Києва, але й до найближчих міст – наприклад до Канева. Слова Кличка пізніше підтвердив і міністр інфраструктури Володимир Омелян – мовляв, відомство працює над відновленням повноцінного пасажирського сполучення Дніпром.

Також у рубриці «Місцеві легенди України»:

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: