Міські легенди України. Київ: станція метро «Львівська брама»

Читать на русском

«Львівська брама» мала стати 53-ю станцією київського метрополітену, однак із моменту старту її будівництва встигло подорослішати ціле покоління, а довгоочікувана станція на Львівській площі все ніяк не відкриється для пасажирів. Тож цей столичний довгобуд за правом заслуговує на звання міської легенди Києва і включення до відповідної серії публікацій «Слова і Діла».

Роботи з будівництва станції розпочалися 1989 року, а її запуск в експлуатацію було заплановано на 1996 рік. Раніше, ще у 1976-му, в столиці радянської України розробили проект реконструкції Львівської площі, що передбачав вихід зі станції метрополітену. Однак розпад СРСР і економічна криза внесла свої корективи, і почалася безкінечна тяганина зі спорудженням станції та пов’язаними з ним правовими моментами. Саме того року, коли за планом «Львівська брама» мала би зустріти перших пасажирів, її будівництво було заморожено. На той час уже були готові підземна зала, посадочна платформа і технічні приміщення.

Зрушило з місця питання добудови станції в 2004-му: тоді була визначена компанія-переможець тендеру на будівництво виходу з підземки. Орієнтовна вартість робіт на той момент оцінювалася у 80 млн грн. До 2007 року сума відчутно «зросла»: називалася цифра в 303 млн грн. Був тоді названий і новий дедлайн здачі в експлуатацію – 2011 рік. Столична влада сподівалася відкрити «Львівську браму» до Євро-2012, в в рамках підготовки до чемпіонату був визначений і новий переможець тендеру на спорудження виходу зі станції.

Проте й цьому не судилося збутися. У 2011-му, втративши надію запустити роботу станції до початку європейської футбольної першості, у столиці визначили новий кінцевий термін завершення робіт – 2013 рік. Не дивно, що 2013-го, замість того, щоб запустити станцію, назвали черговий дедлайн – 2015 рік. У «Київметробуді» переконували, що спорудження вестибюлю станції під Львівською площею почнеться у 2014-му.

Втім, кияни, що вже звикли не вірити обіцянкам високопосадовців, не надто сподівалися на реалізацію цього плану – і цілком виправдано. У постреволюційний період місту було не до будівництва нової станції підземки, і 2016 року лише розпочалася розробка технічного завдання з відновлення будівництва станції. Цього ж року з вуст (тепер уже колишнього) заступника голови КМДА Іллі Сагайдака прозвучала орієнтовна вартість завершення будівництва – 884 млн грн.

Ми недарма згадали в контексті цього болючого для столиці питання про обіцянки політиків, адже їх справді не бракує. Наприклад, 2008 року міський голова Києва Леонід Черновецький переконував, що «Львівська брама» зможе приймати пасажирів уже 2012-го; того ж таки 2012 року вже інший очільник міста, голова КМДА Олександр Попов, заявляв, що міський бюджет профінансує проект на 150 млн грн; Сагайдак у 2016-му пообіцяв відкриття станції за три роки, а чинний мер Віталій Кличко спочатку запевняв, що це відбудеться наприкінці 2017 року, але потім передумав і назвав роком запуску станції наступний, 2018-й. Чи приєднається чинний столичний градоначальник до свої колег-невдах, неодмінно відстежить «Слово і Діло».

Також у рубриці «Місцеві легенди України»:

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: