Міські легенди України. Київ: метро на Троєщину

Практично у кожного міста є своя сумна історія: проекти-довгобуди чи застарілі проблеми, що роками залишаються без вирішення. У Києві також є такі проблеми, і найвідоміша з них – сумнозвісний проект Подільсько-Воскресенської гілки метрополітену, ідея будівництва якої виникла ще в 1970-х роках. Пізніше заплановану гілку метро перейменували на Подільсько-Вигурівську – за назвами районів, які вона повинна з’єднати, а в народі назвали просто – метро на Троєщину.

Одним із найскладніших технічних етапів будівництва стало зведення нового мосту через Дніпро, який також отримав назву Подільсько-Воскресенський. Будувати його почали у квітні 1993 року, однак цей процес неодноразово переривався. Востаннє будівництво мосту поновили у травні 2010 року, і невдовзі перекинута між Рибальським півостровом та Трухановим островом висока аркова конструкція змінила обриси міста. Однак, до бюрократичних та фінансових проблем, пов’язаних із будівництвом мосту, додалился ще й технічні: в листопаді через порушення умов експлуатації впав і затонув у Дніпрі плавучий кран «Захарій LK-600».

У 2015 році вже нинішньою владою Києва було затверджено Програму соціально-економічного розвитку столиці, за якою на проектування Подільсько-Вигурівської лінії метро на 2016 рік було виділено 9,5 млн грн. Проте у грудні 2016-го мерія змушена була вчергове заморозити проект.

Кількість обіцянок, розданих політиками щодо будівництва цієї гілки метро, просто зашкалює. Пообіцяти її будівництво було (і залишається) «справою честі» кожного столичного мера і кожного покоління місцевих чиновників.

Леонід ЧерновецькийГолова Християнсько-ліберальної партії України
Черновецький пообіцяв метро на Троєщину до 2011 рокуСказано 30 травня 2008 р.Статус обіцянки: Не виконано

Найперша обіцянка про зведення гілки метро на Троєщину, яку зафіксувало «Слово і Діло», належала екс-меру Леоніду Черновецькому. Вона датується 2008 роком. 30 травня він підписав розпорядження про затвердження проекту будівництва нових ліній метро на житловий масив Троєщина. Будівництво мало розпочатися в листопаді того ж року після проведення тендеру на визначення підрядника, а завершитися – до 2011 року. Як відомо, дива не сталося.

Упродовж каденції Черновецького різні чиновники також обіцяли метро на Троєщину. Наприклад, у 2010 році екс-заступник голови КМДА Руслан Крамаренко заявив, що адміністрація розраховує завершити будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро та лінії метро «Троєщина-Осокорки» до 2015 року. За рік після слів Крамаренка колишній прем'єр-міністр України часів Віктора Януковича Микола Азаров також обіцяв за 2 роки розпочати будівництво сумнозвісної гілки метрополітену.

24 травня 2013 року екс-голова КМДА Олександр Попов запевнив, що «за два-три дні» у районі вулиці Набережно-Лугової розпочнеться будівництво четвертої гілки метрополітену в напрямку житлового масиву Троєщина. Але 2-3 дні Попова затягнулися на роки.

Тепер подібні обіцянки роздає чинний мер столиці Віталій Кличко. Ще будучи кандидатом у мери Києва, Кличко пообіцяв за 5 років побудувати метро на Троєщину. Начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський назвав ці обіцянки політиків «столичним жартом».

Віталій КличкоМіський голова Києва
Кличко обіцяє Києву через 5 років метро на ТроєщинуСказано 16 травня 2014 р.Статус обіцянки: Не виконано

За його словами, метро на Троєщину «будується» вже понад 20 років, але ніхто так і не може нарешті розпочати роботи. Брагінський стверджує, що на виконання даної обіцянки в бюджеті Києва необхідних коштів немає і ніколи не буде. «Бо це колосальні кошти. За проектом ще 2010 року, будівництво 12 станцій від «Вокзальної» на Троєщину оцінювалося майже в 12 мільярдів гривень. Тут потрібне пільгове фінансування», – пояснив чиновник в одному зі своїх інтерв'ю.

Але, за його словами, цей проект доведеться розділити на етапи, тому що на будівництво всієї лінії грошей просто не знайдеться. «Перший – це будівництво від Глибочицької до Райдужної і, відповідно, далі за наявності фінансування йти вглиб Троєщини. І другий етап – будівництво першої черги депо», – наголосив керівник Київського метрополітену. Крім того, чиновник зауважив, що на сьогодні розглядається два напрямки – метро на Троєщину та на Виноградар.

Історія з лінією метро на Троєщину вже надто затяглася і у нас є всі підстави вважати, що чергові обіцянки про її будівництво в найближчому майбутньому залишаться лише міською легендою для киян.

Аліна Костюченко, за матеріалами «Слова і Діла»


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...