Як «марні» санкції ЄС допомагають знищити російську авіацію

Читать на русском
Санкції вдарили по авіаційній галузі росії. Імпорт запчастин став неможливим, через що на цивільні борти почали встановлювати неоригінальні запчастини. Це призводить до трагічних інцидентів.
РИА Новости

«Боїнг» не зміг долетіти з чечні в росію, подав сигнал тривоги над Каспійським морем та здійснив екстрену посадку в Махачкалі, повідомляють російські ЗМІ. Лише кілька днів тому літак «Уральских авіаліній» здійснив аварійну посадку в Іркутську через чотири пошкоджені колеса.

Ще у вересні Міжнародна організація безпеки польотів надала цивільній росавіації «червону мітку», що свідчить про велику небезпеку польотів та дає підстави країнам не пускати такі борти у свій повітряний простір. Зазначимо, що таку ж категорію було присвоєно лише Бутану. РФ намагається переконати українців, європейців та й самих росіян, що запроваджені санкції ЄС ніяк не похитнуть міць двоглавого орла. Та на прикладі зростаючих проблем з авіацією видно, що санкції невпинно роблять свою справу.

Коли західні санкції повноцінно вдарять по економіці росії – оцінка експертівКритичний ефект санкцій на економіку росії проявиться не раніше кінця 2023 року, проте вже зараз обмеження здійснили серйозні зміни в економіці всередині країни.

Трагедії, спричинені падіннями воєнних літаків на житловий будинок у Єйську, Іркутську, Ростовській області демонструють технічні несправності військової техніки та низьку кваліфікацію пілотів. Це також зумовлене тим, що військові пілоти гинуть, а мобілізовані цивільні пілоти не мають достатньої спеціальної підготовки та й з початку війни мали мало практики через запроваджені санкції. Окрім того, Туреччина припинила навчання російських пілотів в учбовому центрі Turkish Airlines. Причиною стали саме більш жорсткі обмежувальні заходи Європейського агентства безпеки польотів стосовно країни-агресора.

Нагадаємо, що у жовтні літак, який мав летіти з Уфи в Туреччину не вирушив у рейс, бо другого пілота мобілізували прямо в аеропорту.

За даними США, санкції унеможливлюють виробництво рф двигунів для танків, літаків та гелікоптерів. Китай і Туреччина теж не в змозі опиратись і на днях заборонили імпорт запчастин в РФ. Єдиним постачальником тепер залишається Іран. Тому на цивільні борти почали встановлювати неоригінальні запчастини. Використання «піратських» запчастин – свідчення того, що імпортозаміщення неможливе. Нові лайнери розбирають, щоб використати доступні запчастини. З початком війни Boeing Airbus відмовились обслуговувати лайнери які перебувають в рф, тому вони стали «ящиками Пандори».

Деякі запроваджені санкції мають відтермінований ефект і помітні не одразу, що демонструє приклад з авіацією. Попри заяви кремля, що санкції абсолютно марні, строк експлуатації багатьох компонентів почав добігати кінця, і ми будемо свідками зростаючої кількості інцидентів.

Нагадаємо, ще в кінці червня українська розвідка повідомляла, що в рф через санкції виник дефіцит деталей для літаків.

Крім того, США стверджують, що оборонна промисловість і високоточне машинобудування росії отримали серйозний удар, оскільки залишилися без напівпровідників, гостро необхідних підприємствам для виробництва широкого спектра військової продукції.

Андрій Ковпак, спеціально для «Слово і діло»

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: