В Україні 150 тисяч «євроблях» не можуть розмитнитися – власникам загрожують величезні штрафи

Читать на русском
Поки що водії не влаштовують обурення, чекаючи альтернативного вирішення ситуації. А експерти розводять руками і кажуть, що єдиним варіантом на поточний момент може стати тільки звернення до суду
Ілюстративне фотоВідкрите джерело

В Україні власники автомобілів на єврономерах, т. зв. «євроблях», зіткнулися з несподіваною проблемою. Митниця відмовляється приймати декларації від водіїв, які продовжували термін перебування автомобіля в Україні за допомогою перезаїздів через КПП на російсько-українському кордоні.

Про це повідомляє UBR.

Митники обґрунтовують відмови тим, що нібито якщо авто заїхало з боку Росії, воно підпадає під заборону, передбачену п.2 закону №1402-IX. Розлючені автовласники кажуть, що митники перекрутили законодавство - в поправці мова йде про заборону на розмитнення для авто, ввезених безпосередньо з Росії, або там же вироблених.

«Наприклад, людина купила машину в Литві та заїхала на рік. Потім, щоб не прострочити терміни перебування в Україні, вона виїхала на пропускному пункті, який межує з РФ, на нейтральній території розвернувся і повернулася в Україну на тих же литовських номерах, навіть фізично не перетинаючи кордон – чому її тоді не можна розмитнити? Думаю, що просто неправильно трактують це положення», - заявив виданню голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.

Розмитнення «євроблях»: що змінилося після ухвалення нових законівЩо змінилося для власників євроблях після ухвалення нових законів, дивіться на інфографіці Слово і діло.

Проблемні машини концентруються в п'яти областях України - Харківській, Сумській, Полтавській, Дніпропетровській та Запорізькій. Характерно те, що держава не збирається вдаватися в проблеми водіїв - їм загрожує до 170 тис. грн штрафу за несвоєчасне розмитнення. І навіть досвідчені брокери не дають ніяких гарантій щодо розмитнення таких машин.

«Це чи то якась помилка, чи то неправильний виклад норм законів. Але я бачу в цьому якусь помсту євробляхерам», - розповів виданню юрист «Автоєвросили» Іван Казачук.

Щобільше: митниця не дає вивезти такі авто за кордон, щоб водії уникли штрафу і забороняє відправляти їх на розбирання. При цьому поки що ситуація ледь набула розголосу - але коли почнуть нараховувати штрафи, Україну чекають страйки та мітинги власників «євроблях». Поки що водії не влаштовують обурення, чекаючи альтернативного вирішення ситуації. А експерти розводять руками та кажуть, що єдиним варіантом на поточний момент може стати тільки звернення до суду.

Нагадаємо, що в Україні з вівторка, 15 червня, почала діяти нова пільгова формула з розмитнення «євроблях», що в'їхали на територію України до кінця 2020 року. Рада прийняла цей закон у квітні 2021 року. Президент Володимир Зеленський підписав закони про розмитнення «євроблях» у травні.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: