Вартість бензину і дизпального: чому зросли ціни на заправках і чи зростатимуть надалі

Читать на русском
Сергій Куюнгенеральний директор «Консалтингової групи А-95»

Ціни на бензин і дизельне пальне зросли через подорожчання нафти і будуть і далі підвищуватися. Такий прогноз у коментарі «Слово і діло» дав директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Основною причиною здорожчання пального в Україні, на думку експерта, стало зростання цін на нафту.

«З жовтня ціна на нафту у світі зросла з 37 до 67 дол/бар. Європейські котирування на бензин 95 (закупівельна ціна) зросли на 261 дол/т (близько 7 300 грн, без ПДВ), дизель – 224 дол/т (6 270 грн)», – сказав Куюн.

Він зазначив, що гуртові ціни в Україні за цей період зросли: на 7 720 грн/т або 5,82 грн/л (з ПДВ), ДТ - 6950 грн/т або 5,76 грн/л, а ціни на АЗС додали за чотири місяці 4,05 і 4,19 грн/л відповідно на бензин і дизельне пальне.

І це, на думку Сергія Куюна, не межа, оскільки зберігається потенціал для подальшого зростання.

«Закупівельна ціна на бензин зросла на 1,77 грн більше, ніж роздрібна. Для дизеля потенціал становить 1,57 грн/л. І це за умови стабільних цін на нафту», – сказав експерт.

За його словами, нинішні 67 доларів за барель – це вище, ніж було до пандемії в січні-лютому 2020-го.

«Думаю, відповідь там же, де і з приводу вартості біткоїна і Тесли. Але якою б не була ця відповідь, очевидно, що ми і всі інші імпортери енергоресурсів змушені дублювати цю динаміку», – вважає він.

Різкий стрибок цін на заправках в лютому експерт пояснює нерівномірним і відкладеним попитом.

«Ми очікували підвищення щотижня з середини грудня. Найбільший гравець ринку – група «Приват» вперше з початку листопада підняла ціни тільки 27 січня, хоча нафта тоді вже виросла у півтора раза. Багато що визначив провальний січень: спочатку свята, потім локдаун, потім морози. Споживання мінімальне, а контракти вимагають від трейдерів повного викупу обсягів у постачальників, в результаті частина ресурсу за старими цінами перейшла на лютий. До того ж, через «бодяжників» на ринку величезний обсяг безподаткового фальсифікату, який дозволяє взагалі не помічати ринкових коливань на легальне пальне. Але до кінця місяця запас міцності закінчився у всіх», – пояснив Сергій Куюн.

З настанням весни, коли потеплішало і на дорогах зійшов сніг, споживання оживає, і як наслідок, реакція на світові тенденції стане більш оперативною.

Раніше «Слово і діло» писало, як змінювалася вартість нафти на світових ринках в 2015-2020 роках.

Також ми писали, чи дозволить Рада дешеве розмитнення авто.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: