Згідно із законом України «Про житлово-комунальні послуги», відключення не передбачені.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповіла експерт «Реанімаційного пакета реформ» із питань енергоефективності Тетяна Бойко, аналізуючи заяву прес-служби компанії про те, що «Київоблгаз» посилює заходи з відключення боржників від газопостачання, якщо споживачі не реагують на попередження.
«Проблема існує. Боржники не мають бути відключені, але з ними потрібно щось робити, й законодавство дозволяє стягувати ці борги: накладати арешт на майно, включно навіть до продажу нерухомого майна. Тому питання в комунікації постачальників зі споживачами та знаходженні компромісу – або щоб реструктуризувати ці борги, або щоб людина могла добровільно знайти джерела для погашення таких боргів», – пояснює Бойко.
«Закон на боці споживача й говорить про те, що послуга має надаватися безперервно й відключень бути не може», – підкреслила вона.
Як розповіла експерт, питання боржників вирішуються в суді.
«Якщо суд ухвалює рішення про стягнення заборгованості, то споживач або має знайти ці кошти, або, якщо не знаходить і відмовляється сплачувати, накладається арешт на все майно, поки боржник добровільно не погасить борг», – роз’яснила Бойко.
Дуже рідко, додала вона, справа доходила до продажу нерухомого майна, квартири чи будинку. Це вже крайній метод.
Відомо, що в першу чергу це стосується споживачів із боргом понад 5 тис. грн.
Як повідомлялося раніше, загальний борг за газ жителів Київської області сягнув 600 млн грн.
Для ліквідації заборгованості з початку року «Київоблгаз» відключив майже 5 тис. боржників із загальним боргом понад 27 млн грн.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»