Дорожній збір в Україні повертається: що чекає автовласників

Читать на русском
Експертами не виключається ситуація, за якої цей збір відновлять у 2022 році одночасно з поверненням техогляду
Ілюстративне фотоВідкрите джерело

За ініціативою Міністерства інфраструктури Кабінет Міністрів України має намір повернути в Україні стягування дорожнього збору з власників авто. Прив'язувати його будуть до рівня вихлопу авто; за ідеєю міністерства, це має мотивувати українців купувати більш екологічні авто.

Про це повідомляє UBR.

Обговорення ініціативи в Міністерстві підтвердив виданню Олександр Кава, ексзаступник Міністра інфраструктури та чинний заступник міністра фінансів. За його словами, документального оформлення цієї ініціативи все ще немає.

«Круглий стіл»: що політсили пропонують для розвитку дорожнього господарстваДепутати пропонували ввести аудит якості будівництва доріг і направляти штрафи за перевантаження автомобілів в місцеві бюджети.

Експертами не виключається ситуація, за якої цей збір відновлять у 2022 році одночасно з поверненням техогляду. І в цьому випадку виникають такі питання: яким буде розмір pбору і логіка його встановлення, що робити з тим, що водії вже давно платять подібний збір, який міститься в частині акцизу, закладеного у вартість палива і перераховується до бюджету операторами нафторинку, і чи будуть такі збори взагалі справедливими - адже міністерства не враховують платоспроможність населення, а середній вік автомобілів в Україні перевищує 20 років. Експерти впевнені у виникненні дисбалансу у зв'язку з непродуманістю даних ініціатив.

Порушення ПДР: як зміняться штрафи для водіївНові штрафи для водіїв запрацюють від 17 березня 2021 року. Посилено відповідальність за водіння в нетверезому стані і перевищення швидкості.

Також ніхто не пояснював, яким чином будуть стягуватися ці збори. Маємо два логічних варіанти: або збори увійдуть у вартість пального, що позначиться на його вартості, або взагалі за факт наявності у власника авто на дизелі або бензині. Акциз підіймати навряд чи будуть - не той рівень. В останньому випадку продовжиться зростання цін на бензин.

Фіксований дорожній збір, як і обов'язковий техогляд для легкового особистого транспорту в Україні скасували у 2011 році, у зв'язку з переходом на систему справляння збору з реалізованого палива.

«Про розмір таких зборів говорити рано і неможливо. І я до такої ініціативи ставлюся негативно. У нас і так вже є джерело наповнення спеціалізованого дорожнього фонду - акциз на паливо. І потрібно швидко вирішувати проблему, як брати плату за проїзд дорогами з власників автомобілів, які не платять акциз на паливо», – прокоментував ідею дорожнього збору Кава.

Нагадаємо, з 17 березня в Україні почали діяти нові штрафи за порушення правил дорожнього руху.

15 квітня парламент знизив штрафи за нерозмитнені «євробляхи» - нардепи схвалили у другому читанні законопроєкт №4644-Д.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: