Навчання в умовах COVID-19: чи вдалося школам успішно розпочати рік

Читать на русском
Микола Скибаексперт напрямку "Освіта", UIF

У Верховній раді хочуть заслухати виконувача обов'язків міністра освіти і науки Сергія Шкарлета під час години запитань до уряду. Урядовця хочуть запитати щодо заробітної плати вчителів та роботи шкіл у рамках карантину. У коментарі «Слово і діло» експерт напряму «Освіта» аналітичного центру «Український інститут майбутнього» Микола Скиба пояснив, що основним викликом для освіти залишається необхідність адаптації навчального процесу, його організаційних, методичних та регуляційних аспектів до нинішніх викликів.

«Ситуація в містах та регіонах у школах загалом відрізняється технічно. Немає єдиного підходу для опанування новими інструментами. Йдеться про перехід на нову парадигму, адаптацію програм навчання та підготовку педагогів. Мала би бути така програма на національному рівні, відповідно до викликів», – сказав Скиба.

Він додав, що попри те, що система освіти вже має досвід роботи в таких умовах, наразі розроблено недостатньо методологічних рекомендацій для роботи й це ускладнює процес ухвалення відповідних рішень на місцях про те, як навчати.

Пандемія коронавірусу: як різні країни розпочали новий навчальний рікНе всі країни з 1 вересня відкрили школи. Світ поділився на тих, хто пустив дітей до школи, запровадив гібридний варіант, залишив навчальні заклади закритими або поставив навчання на паузу.

«Найголовніше, що також поки не вдається, це ефективно розприділити кошти на санітарні засоби, маски, дезінфектори. Ще один дуже важливий момент – це приведення до відповідності правової бази та регулювання щодо організації процесу з урахуванням використання бюджетних коштів та можливих перевірок», – сказав Скиба.

На його думку, система освіти повинна водночас залишатися гнучкою та ефективною й після того, як епідемія коронавірусу піде на спад. Тому, як зауважив експерт, нові виклики пов’язані з тим, щоб освітні потреби задовольняли нинішню реальність.

«Також залишаються проблеми з інтернетом: неодноразово ця проблема обговорювалася. Підключення до інтернету поступово відбувається, але сьогодні близько 60 шкіл залишаються без інтернету та загалом його якість і швидкість залишаються незадовільними. Водночас відомо, що програма із забезпечення шкіл швидкісним інтернетом розпочалася давно», – прокоментував Микола Скиба.

Нагадаємо, Кабінет міністрів під час свого засідання схвалив проєкт державного бюджету на 2021 рік.

Також уряд підтримав бюджетоутворювальні законопроекти.

Верховна рада розгляне державний бюджет на наступний рік цього тижня, у пятницю, 18 вересня.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися: