Техогляд і розмитнення авто: що робити з «євробляхами»

Читать на русском
Дмитро Яблоновськийфінансовий аналітик
Ілля НесходовськийЕксперт «Реанімаційного пакету реформ»

Історію з постійним відтермінуванням штрафів для «євроблях» точно потрібно закінчувати. Влада повинна ухвалити остаточне політичне рішення.

Таку точку зору в коментарі «Слово і Діло» висловив заступник виконавчого директора Центру економічної стратегії Дмитро Яблоновський.

Експерт нагадав українську історію, як колись мріяли про те, що відродиться вітчизняний автопром за рахунок високих митних зборів на авто, що були у використанні. Дива не сталося.

Однак питання надходжень і податків, як і раніше, актуальне, вказав він.

«Попередня влада зробила знижку для власників «євроблях », частина сплатила податки, а частина вирішила, що вони зможуть і далі шантажувати владу. Зараз вже треба дати останнє відтермінування і закрити всі розмови про знижки», – констатував економіст.

Розмитнення авто на єврономерах: нові акцизи та штрафи для «євробляхерів»Щоб безперешкодно ввезти в Україну 14-річну Renault Laguna, її власник заплатив понад 40 тисяч гривень зборів. Митники вважають, що він заощадив.

На його погляд, влада повинна чітко визначити розмір мита, яке будуть зобов'язані сплатити всі, створити однакові умови для всіх і закінчити з постійним відтермінуванням, інакше в активістів будуть виникати дедалі нові й нові вимоги.

Навіть з точки зору теорії ігор ситуація вже ненормальна, зазначив він.

Експерт звернув увагу на заяви активістів запровадити техогляд в обмін на дешеве розмитнення. Він пояснив, що незважаючи на те, що до технічного стану «євроблях» багато питань, проблему розмитнення і ТО потрібно розділяти.

«Дійсно, власники нових автомобілів розмитнили їх. Складнощі з тими, хто придбав старі дешеві ТЗ. Для них з огляду навіть на пільговий період та знижку в 50%, розмитнення все одно дорожче, ніж авто. Логічно виникає питання, який стан такого автомобіля і наскільки він завдає шкоди навколишньому середовищу?», — зауважив Яблоновський.

Економіст уточнив, що обов'язковий техогляд доречно проводити не для всіх, а для автомобілів, що були у використанні.

На його думку, в разі відхилення від параметрів такі авто не повинні їздити українськими дорогами.

«Питання техогляду не варто прив'язувати до «євроблях». Це питання потрібно вирішувати окремо, оскільки дуже важливо не створити чергову «годівницю», якої ми колись позбулися», – акцентував Яблоновський.

Він нагадав, що техогляд, який був в Україні, зводився до нескінченного очікування, коли поліцейський формально зазирне під капот. Ті, хто хотів вирішити питання ТО швидше, просто давали хабара, додав він.

«Працювала абсолютно корупційна схема. Тому зараз на швидкоруч прив'язувати ТО до «євроблях» не варто», – констатував Дмитро Яблоновський.

Експерт «Реанімаційного пакету реформ» Ілля Несходовський звернув увагу, що у нас нові дорогі автомобілі, які можна віднести до предметів розкоші, обкладаються меншим податком, ніж старі авто.

На думку експерта, акциз на нові автомобілі повинен бути скасований, що позитивно вплине на економіку.

Крім того, потрібен новий механізм з питань екологічних стандартів автомобіля.

«Є критика, що авто, які ввозять, можуть бути гіршої якості і завдавати шкоди екології. Варто встановити екологічні норми до автомобілів, які не відповідають екостандартам. Можливо, обмежити їх в експлуатації», – підсумував Ілля Несходовський.

Нагадаємо, 12 вересня Верховна рада ухвалила президентський законопроект про відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення автомобілів.

Як голосували нардепи – за посиланням.

Додамо, президент Володимир Зеленський 17 липня обіцяв протягом місяця вирішити питання відтермінування штрафів для власників нерозмитнених автомобілів. Але виконати обіцянку в строк не зміг.

Більше про те, які штрафи передбачені, – на інфографіці.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.