Розмитнення авто на єврономерах: нові акцизи та штрафи для «євробляхерів»

Читать на русском

Закони щодо розмитнення іномарок на єврономерах передбачають нову модель акцизного податку. Незадоволені власники «євроблях» вимагають скасування нових правил, у той час як у Верховній Раді заговорили про ймовірність продовження пільгового періоду, оскільки люди не розуміють, як має відбуватися розмитнення. «Слово і Діло» вирішило розібратись, як діятиме базова ставка, скільки це коштуватим та які штрафи загрожують порушникам пільгового періоду.

Для нових авто з бензиновим двигуном до 3000 куб. см базова ставка складе 50 євро, для більш об'ємних двигунів – 100 євро. Для дизельних авто до 3500 куб. см ставка складе 75 євро, для більш кубатурних – 150 євро.

Також до базових ставок застосовуватимуться два коефіцієнта. В першому випадку його розмір залежить від об'єму двигуна, в другому – від віку транспортного засобу. Перший визначатиметься шляхом ділення об'єму двигуна (куб. см) авто, яке потрібно розмитнити, на 1000 куб. см. Другий коефіцієнт – це повна кількість років авто.

Рада схвалила нову модель оподаткування «євроблях»: як голосували нардепиАвтомобілі на єврономерах тепер розмитнюватимуть за новими правилами. Верховна Рада ухвалила відповідний закон.

Перша іномарка, яку розмитнили за новими правилами, Renault Laguna мала німецьку реєстрацію, дизельний двигун і була 2004 року випуску. Раніше такі старі автівки (яким більш ніж 8 років) не дозволяли завозити в Україну. До того ж тепер для ввезення в Україну вживаних іномарок не потрібно надавати сертифікат відповідності екологічним нормам Євро-5.

За даними ДФС, власник іномарки заплатив до бюджету понад 46 тисяч гривень. Мито (10%) склало 4,6 тисячі гривень, акцизний податок (пільгова ставка із застосуванням коефіцієнта 0,5) – 28,765 тисячі гривень і ПДВ (20%) – 15,957 тисячі гривень.

Нагадаємо, що пільговий період для розмитнення старих «євроблях» становить 90 календарних днів із дня набрання чинності закону. Базова ставка акцизного податку розраховується з 50%-ю знижкою (крім електромобілів) із застосуванням коефіцієнтів залежно від об’єму двигуна та віку машині. Тому митники вважають, що власник Renault Laguna заощадив, бо якби він розмитнював іномарку через три місяці, то це коштувало б йому 83,8 тисячі гривень.

Якщо терміни перебування «євроблях» будуть порушені, включаючи й терміни тимчасової реєстрації, то водіїв почнуть штрафувати. Штрафні санкції діятимуть через 180 днів із дати набуття чинності законом. Якщо водій не розмитнить авто вчасно, то спочатку заплатить 170 гривень штрафу або отримає попередження. Через 10 діб штраф сягатиме 3400 гривень, від 10 до 20 діб – 8500 гривень. За місяць штраф зростає до 85 тисяч, а за більш ніж місяць – до 170 тисяч гривень або машину конфіскують. Поки що не зрозуміло, куди звозитимуть конфісковані старі дешеві іномарки, які занадто дорого утилізувати в Європі.

До речі, влітку ДФС повідомила, що в Україну ввезли 146,8 тисячі автомобілів з іноземною реєстрацією в режимі транзиту, 465,9 тисячі – в режимі тимчасового ввезення. Нових даних ще не оприлюднювали, адже 2018 рік ще не закінчився.

Детальніше – на інфографіці.

Нагадаємо, ми повідомляли, що Кабмін затвердив тимчасовий порядок розмитнення «євроблях».

Також ми писали, що в Раді не виключають можливості продовження пільгового періоду для розмитнення вже ввезених «євроблях».

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: