У Києві маршрутка збила трьох пішоходів. Як змінити систему перевезень?

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту

У четвер, 21 березня, в Києві маршрутний автобус №155 збив трьох пішоходів на пішохідному переході біля станції метро «Дорогожичі». Відомо, що наїзд стався, коли пішоходи переходили дорогу на дозволений сигнал світлофора. Мер Києва обіцяє перевірку підприємства, якому належить маршрутка. Водночас ще минулого року в Мінінфраструктури запевнили, що жовті «Богдани» скоро зникнуть із доріг.

Незалежний транспортний експерт Олександр Кава акцентував, що якщо в цьому ДТП не було технічних проблем з автобусом, то очевидно, що були порушені ПДР, є провина водія, передає «Слово і Діло».

За його словами, головна проблема ДТП за участю маршруток полягає в тому, що в нас у містах і приміських зонах діє, по суті, африканська модель перевезень.

Резонансні ДТП в Україні: які обіцянки політики дають щодо розслідуваньІгор Мосійчук, зокрема, вже пообіцяв контролювати розслідування за фактом наїзду на дитину в Києві.

«Тобто, коли головна мета автобусних перевезень не надати якісне безпечне перевезення пасажирів у місті та приміській зоні, як це є в Європі, а банальний заробіток маршруток і зацікавленість корумпованих чиновників у органах місцевого самоврядування, які звикли наживатися на сірому заробітку від перевізників», – зазначив Кава.

Він уточнив, що щорічно за статистикою в нас при поїздках на автобусах гине від 7 до 80 людей, близько 700 осіб щорічно отримують травми.

За його словами, ініціатива чиновників замінити маршрутки на громадський транспорт – це суто декларація, яку ми чуємо протягом 15 років.

«По суті, лише два міста намагаються щось змінити, а загалом ніхто реально нічого не робить, щоб замінити маршрутки на великий транспорт», – додав експерт.

«Оптимальний вихід із ситуації – зробити європейську модель перевезень, де немає маршруток як таких, а транспортна система будується з метою максимально зручного перевезення пасажирів. Але для цього міській владі потрібно змінити підходи до організації перевезень», – підкреслив він.

Зокрема, в Європі, як правило, міськими та приміськими перевезеннями займається або муніципальна монополія, або муніципальна компанія, що домінує на ринку перевезень, наголосив фахівець.

Те, що водії скоюють такі порушення ПДР, у неналежному вигляді сідають за кермо, та інші аспекти – це все наслідки, констатував він.

«Потрібно прибирати маршрутки з вулиць міст і замінювати їх на тролейбуси, трамваї великої та надвеликої місткості. А міська влада має цим підприємствам оплачувати транспортну роботу. Інакше не вийде змінити систему. Усувати потрібно проблему, а не боротися з наслідками. Стан водія – це наслідок африканської моделі. Така ж проблема з контролем водіїв є в усіх африканських країнах», – резюмував Олександр Кава.

Омелян запевнив, що жовті «Богдани» скоро зникнуть з дорігСказано 17 вересня 2018 р.Статус обіцянки: Не виконано

Які обіцянки політики дають щодо розслідувань резонансних ДТП – за посиланням.

Відзначимо, в ексклюзивному інтерв'ю «Слову і Ділу» міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів, як в Україні посилять контроль за пасажирськими перевезеннями. Повне інтерв'ю Омеляна читайте на порталі «Слово і Діло».

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: