Розпродаж морських торговельних суден: суд скасував арешт корабля

Читать на русском
Столичний апеляційний суд скасував арешт корабля, який, за версією слідства, розпродали без дозволу уряду.
Судно Princess Layla (колишня назва Clipper Faith)

Суд скасував арешт судна Princess Layla фірми Layla Shipholding Co, яке було заарештоване за клопотанням детективів НАБУ в межах кримінального провадження про розкрадання на морському торговельному флоті.

Таке рішення ухвалила колегія суддів Київського апеляційного суду за результатами розгляду скарги представника майна, повідомляє «Слово і Діло».

Як вказувалося в клопотанні детектива про арешт майна, судно Princess Layla раніше мало назву Clipper Faith, а також є доказом вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КПК України (розтрата, заволодіння або привласнення майна). Також у НАБУ вказували, що згідно з фабулою, посадові особи ПрАТ СК «Сі Трайдент», ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство», діючи в змові з посадовими особами Міністерства інфраструктури, в порушення вимог ч. 2 ст. 9 закону України «Про управління об'єктами державної власності», без дозволу Кабінету міністрів і Фонду державного майна реалізували іноземним компаніям морські торгові судна держави, в результаті чого було завдано збитків на суму 41 мільйон доларів.

Своєю чергою представник фірми Layla Shipholding Co не був згоден з арештом судна і подав апеляційну скаргу. У скарзі він просить рішення слідчого судді скасувати, посилаючись на його незаконність і необґрунтованість. В обґрунтуванні вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що фірма Layla Shipholding Co не є резидентом України, володіє комерційним морським вантажним судном Princess Layla. Країною реєстрації цього судна є Ліберія, а його портом приписки – Фрітаун. Дане морське торговельне судно ходить під прапором республіки Сьєрра-Леоне. Представник фірми також стверджує, що морське торгове судно є власністю компанії й придбане на законних підставах.

Крім того, адвокат зазначив, що в ухвалі не вказаний клас судна, відсутні посилання на суднові документи, відповідно до вимог ст. 35 КТМ України. Він додав, що суд першої інстанції не врахував норми КТМ України та міжнародного морського права і не вказав під прапором якої країни ходило зникле судно Clipper Faith і під яким прапором ходить судно Princess Layla.

Прокурор Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Юрій Олефір зазначав, що зміна права власності можливо відбулася шляхом продажу судна або шляхом переходу права власності до банку АТВ у відшкодування боргу за кредитним договором, гроші за який були витрачені в тому числі й на придбання цього судна. За його словами, перехід права власності відбувся без згоди власника в особі держави Україна.

Вислухавши доводи апелянта та прокурора, колегія скасувала арешт судна. На їхню думку, долучені до клопотання документи не містять фактів та обставин, які б свідчили про протиправне придбання судна Princess Layla. Судді також додали, що в клопотанні немає документа, який був підставою для зміни власника судна. Крім того, судді порахували припущенням твердження прокурора.

Нагадаємо, НАБУ завершило розслідувати справу про розкрадання морського торгового флоту. Раніше суд обмежив домашній арешт одному з підозрюваних у цій справі. Також суд пом'якшив запобіжний захід другому підозрюваному.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: