Доступне розмитнення авто: хто й чому затягує процес

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

7 вересня 2017 року народний депутат України Ніна Южаніна запевнила, що за тиждень буде зареєстрований законопроект про розмитнення іномарок. Законопроект ухвалили в першому читанні, але в озвучені терміни голова комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики не вклалася. Лише 13 липня 2018 року Верховна Рада змогла проголосувати за проект закону «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» №8488. Законопроект передбачає зменшення розміру акцизного податку з авто, скасування заборони на митне оформлення машин, які не відповідають екологічному стандарту Євро-5, а також посилення контролю за переміщенням і використанням транспорту, зареєстрованого в інших державах. Такі зміни мають намір внести до Податкового та Митного кодексів. Знову повернутися до питання розмитнення авто депутати мають намір у листопаді.

Хто й чому намагається затягнути процес ухвалення закону про зменшення акцизу на старі імпортні авто, якого чекають усі українці?

Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко нагадав, що згідно з Бюджетним кодексом, за півроку до 31.12, початку бюджетного року, заборонено внесення змін до податкових законів, оскільки складно підрахувати бюджет.

Ніна ЮжанінаНародний депутат України
Южаніна заявила, що за тиждень буде зареєстрований законопроект щодо розмитнення іномарокСказано 7 вересня 2017 р.Статус обіцянки: Не виконано

«Тому проект Южаніної в Раді потрібно було ухвалювати вже у вересні. Хоч і з порушенням, але внести зміни до підрахунку бюджету за 3 місяці ще було можна. Але тепер депутати внесли до проекту 156 поправок і розгляд проекту через це перенесли на листопад, оскільки все по-новому тепер потрібно узгоджувати з міністерствами», – написав експерт на своїй сторінці в Facebook.

«Хочеш, щоб не ухвалили закон? потрібно взяти участь в його ухваленні, хоча б внесенням поправок, і затягнути ухвалення закону», – зазначив Назаренко.

Кому вигідне затягування?

За його словами, якщо Верховна Рада знизить акциз і скасує обмеження, пов'язані з екологічними стандартами і віком авто, то ввезення «блях» припиниться повністю.

«Українці зможуть недорого розмитнити авто, а послуги українських власників литовських фірм-бляхобізнесменів, які деруть з українців за ввезення «блях» через «верблюдів» 800-1500 євро, стануть нікому не потрібні. Навіщо платити схемникам 1000 євро, якщо за 900 євро чесно можна розмитнити авто?», – підкреслив він.

«Тому євробляхобізнесмени, які сидять на схемах, і можновладці (чиновники з депутатами), які в долі й ці схеми кришують, робитимуть усе, щоб затягнути процес зниження податків і ще хоч трохи, але заробити на українцях», – пояснив Назаренко.

Чого чекати далі?

Фахівець акцентував, що цього року спливає дія закону Горвата про знижений акциз на авто, які не старші 2010 року.

За його словами, якщо закон Горвата з нового року втратить чинність, а законопроект Южаніної не набуде чинності, то імпорт старих авто зі сплатою податків припиниться повністю.

У 2017 році було імпортовано 59 тисяч вживаних авто, цього року – вже 76 тисяч, уточнив він.

До кого підуть потенційні покупці вживаних авто з 31.12.18, після скасування закону Горвата? вони стануть клієнтами євробляхобізнесменів і принесуть гроші їм до кишень.

«До кого підуть потенційні покупці вживаних авто з 31.12.18 в разі ухваоення законопроекту? Теж вгадали: українці стануть чесно розмитнювати авто, а литовські фірми й схемники втратять свій прибуток», – додав експерт.

Яке завдання у схемників та їхніх покровителів у ВР? Імовірно, внести 156 поправок і перенести ухвалення законопроекту якомога далі.

Авто на «євробляхах»: як Рада пропонує вирішити проблемуУ Раді з'явилися два законопроекти, що передбачають зміни вартості розмитнення авто на іноземних номерах.

«І все до цього йде! Замість того, щоб ухвалити законопроект і знизити акцизи на авто зі скасуванням екоєвростандартів уже в першій декаді вересня, оприлюднити з датою набуття чинності з моменту публікації й дати можливість українцям чесно розмитнити авто за невеликі гроші, йде процес внесення поправок і затягування ухвалення законопроекту. Шукаєте, кому вигідно? Читайте ПІБ депутатів, які затягують ухвалення законопроекту», – резюмував Олег Назаренко.

Нагадаємо, 30 травня 2018 року прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв врегулювати використання автомобілів з єврономерами за один місяць, якщо Верховна Рада делегує Кабміну повноваження.

Також «Слово і Діло» аналізувало, як Рада пропонує вирішити проблему.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: