У травні скраплений газ і бензин можуть відчутно подорожчати – експерт

Читать на русском
В Україні цієї весни очікується значне підвищення попиту на газ і бензин, а отже – не виключене відчутне зростання цін на пальне.
фото з відкритих джерел

Через те, що Україна досі не має ясності з новим нафтотрейдером, який прийшов би на заміну «Роснафти», до того ж несподівано зупинився білоруський «Нафтан», цієї весни очікується значне підвищення попиту на газ і бензин, а отже – не виключене відчутне зростання цін на пальне.

Про це у коментарі «Слово і діло» розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Бензин, газ, вугілля: як змінювалося споживання паливних продуктів в УкраїніСпоживання паливних продуктів в Україні – газу, бензину, вугілля, мазуту, газойлю – з 2014 до 2021 року.

«Наш головний експерт з ринку скрапленого газу Артем Куюн говорить, що весь обсяг (скрапленого газу – ред.) замістити точно не вдасться. Що це означає для цін? Нічого доброго. Буде зростання. Брак газу можна закрити бензином. Але знову ж таки, бензин у запасі ніхто не тримає, значить, зростання попиту підвищить ціни й на нього. Ну і зовсім незрозуміло, як буде з дизелем. Всіх цікавить, а наскільки саме ціни можуть вирости. Не беруся прогнозувати. Це неможливо, коли є дефіцит», – наголосив експерт.

Він нагадав, що чотири роки тому ціна на скраплений газ зросла з 12 до 17 грн/л, при тому, що в балансі бракувало лише 10%. Оскільки зараз дефіцит більший, ціни, на думку експерта, виростуть ще відчутніше.

«Нещодавно підписаний меморандум між Кабміном і трейдерами. Головне, що він передбачає – це щотижневі консультації з поточних питань ринку (а не регулювання цін, як чомусь багато хто вважає). Створювати антикризовий штаб треба вже сьогодні. Як у старі добрі (часи – ред.) брати аркуш А4, ручку і моделювати баланси. Якщо є можливість, треба привезти більше ще у квітні, коли навантаження на порти буде меншим, ніж у піковому травні. Треба поквапити залізницю, Нафтогаз, БНК, Укртатнафту та інших», – зазначив Куюн.

На думку експерта, нині Україна має хороший шанс підготуватися до шторму, щоб не гасити пожежу постфактум.

«А коли ми пройдемо цей травень, поговоримо про те, скільки можна озиратися на Росію з Білоруссю, маючи свої порти й НПЗ», – наголосив директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Нагадаємо, нещодавно «Слово і діло» аналізувало, як змінювалося споживання бензину, газу і вугілля в Україні з 2014 року.

Раніше «Слово і діло» писало, як змінювалася вартість нафти на світових ринках у 2015-2020 роках.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: