Авторинок під час COVID-19: чому українці частіше купують автомобілі

Читать на русском
Олексій Якубінполітолог

У жовтні українську реєстрацію отримали 38,8 тисяч уживаних легкових автомобілів, ввезених з-за кордону. Це майже в 1,5 рази більше, ніж рік тому і є рекордним показником від початку 2020-го. Про це повідомила Асоціація автовиробників України «Укравтопром». У коментарі «Слово і діло» політолог Олексій Якубін відзначив, що такий тренд пов'язаний із явищем відкладеного споживання, його стимулював також карантин.

«Думаю, зіграло свою роль те, що в Європі просувається «зелений» порядок денний і максимально ідея, щоби перейти на гібридні або на електроавто, тому європейці готові позбуватися своїх машин, і, відповідно, їх кудись продають. Наша країна є одним із можливих місць, куди ці автівки збувають», — сказав Якубін.

Крім того, експерт зазначив, що через карантин навіть ті, хто не планував купувати власний транспорт, пересіли на авто.

Ціни на бензин: динаміка вартості пального для авто за останні п'ять роківБензин і дизельне паливо з 2014 до 2019 року подорожчали більш ніж удвічі, а газ іноді падаву ціні.

Якубін наголосив, що Україна залишається однією із країн, яка найбільше купує вживані автомобілі в ЄС і ця тенденція посилюється.

«Вплинула, звичайно, ситуація з коронавірусом. Карантин, особливо той, який у нас був навесні, призвів до того, що був зупинений громадський транспорт. Чимало людей почувалися зв’язаними, тому це теж стимулювало попит на автівки. Це називається відкладене споживання. Люди, які зараз купують машини – у них і раніше були на це ресурси, але вони відкладали покупку, а ситуація з ковідом їх до цього підштовхнула. Крім того, власний транспорт видається більш безпечним», — пояснив експерт.

На думку Якубіна, з економічної точки зору, саме епідемія коронавірусу стимулювала попит.

«Я думаю, що карантинні заходи частково стимулювали купівлю вживаних автомобілів. Я думаю, якби не карантин та коронавірус, багато хто витрачав би гроші на якісь інші речі», — додав він.

Крім того, бензин і дизельне пальне з 2014-го до 2019 року подорожчали більш як удвічі.

Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.

«Слово і діло» вирішило подивитися, як впливала світова ціна на нафту на курс гривні й рубля.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: