Надзвичайний стан в Україні: у чому ризик для суспільства

Читать на русском
Ігор Петренкоексперт МЦПД

У питанні впровадження надзвичайного стану є політичний нюанс. Без Верховної ради президент не зможе встановити в країні новий правовий режим. Таку точку зору в коментарі «Слово і Діло» висловив експерт Міжнародного центру перспективних досліджень (МЦПД) Ігор Петренко.

За його словами, багато заходів із протидії коронавірусу, які вже діють, співзвучні з обмеженнями, які передбачає режим НС. Оголошення надзвичайного стану – питання легалізації обмежувальних заходів, які вже запроваджені, зауважив експерт.

При цьому політолог пояснив, що режим надзвичайного стану несе в собі певні ризики, зокрема для суспільства, оскільки у влади з'являється набагато більший інструментарій впливу на життя громадян у різних питаннях.

Ігор Петренко зазначив, що режим надзвичайного стану, наприклад, дозволяє вилучення майна, квартирну повинність компаній для розміщення евакуйованих, огляд і вилучення особистого транспорту. У бізнесу та приватних власників можуть забирати приміщення. Також передбачається мобілізація і використання ресурсів підприємств, тимчасове залучення працездатного населення до робіт (у деяких випадках).

«Режим НС дозволяє більш жорсткі обмеження і заходи щодо приватної власності», – констатував він.

Аваков анонсував більш жорсткі обмеження: чи потрібен надзвичайний станДля того, щоб повністю заборонити українцям виходити з дому, потрібно обмежити права і свободи, записані в Конституції. Це можна зробити, запровадивши НС.

Експерт Міжнародного центру перспективних досліджень припустив, що опоненти скористаються ситуацією, будуть апелювати до того, що режим надзвичайного стану потрібен, щоб відстрочити вибори та ухвалити земельний законопроект без масових протестів.

«Зараз вже багато говорять про те, що режим надзвичайного стану – інструмент влади для закручування гайок, можливо, спроба Авакова взяти більше влади у свої руки. Однак, якщо кількість хворих зростатиме і ситуація погіршиться, то, напевно, доведеться запроваджувати режим надзвичайного стану», – підсумував експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Ігор Петренко.

Також «Слово і Діло» писало, що таке «режим надзвичайної ситуації», у чому різниця з «режимом надзвичайного стану», які зобов'язання покладаються на громадян і який особливий правовий режим підходить Україні.

Більш детально про те, чи потрібно оголошувати надзвичайний стан, – читайте за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: