Підрахували, скільки грошей партії витрачали на рекламу

Читать на русском
У період парламентської виборчої кампанії політичні партії витратили 427,7 мільйона гривень на телерекламу.

У період парламентської виборчої кампанії політичні партії витратили 427,7 мільйона гривень на телерекламу.

Про це заявив аналітик громадського руху Чесно Ігор Фещенко на презентації попереднього аналізу виборчих фондів політичних партій, пише «Слово і Діло».

«Відразу у чотирьох партій частина витрат на телерекламу перевищує 90% (Батьківщина, Радикальна партія, Аграрна партія, і Сила права). Високу частку витрат на телебачення можна було б пояснити короткостроковістю кампанії і тим, що саме телебачення дозволяє охопити найбільшу частину виборців. Однак, під час президентської кампанії частка витрат на телебачення була такою ж високою», - розповів Фещенко.

Вибори до Ради: чи отримає «Слуга народу» більш ніж 50% голосівОстаннє опитування групи Рейтинг (13-17 липня) зафіксувало, що президентську партію готові підтримати 49,5 відсотків.

Він зазначив, що в цілому до 10 липня партії витратили на агітацію майже 560 мільйонів гривень, з них на телерекламу - 76,4% коштів виборчих фондів, або 427,7 мільйона гривень.

За його словами, на другому місці за витратами - зовнішня реклама, на неї в цілому витратили майже 77,2 мільйона.

«Найбільше коштів на зовнішню рекламу витрачали ті партії, які мають менші виборчі фонди. Ймовірно, це означає, що ті політсили, які не можуть собі дозволити дорогої реклами на ТБ - до 300 тисяч гривень за хвилину в праймі - розглядають зовнішню рекламу як дешеву альтернативу», - сказав Фещенко.

Він зазначив, що третя за обсягами стаття витрат - це друкована агітація. На неї офіційно витратили 18 мільйонів гривень (3,3% від загальних витрат). Ще 15 мільйонів пішло на рекламу на радіо (2,7%). Також Фещенко додав, що значна увага на цих виборах прикута до витрат в інтернеті, особливо в Facebook і Instagram.

За словами аналітика, найбільше на рекламу до реєстрації витрачала «Європейська солідарність» (23,2 мільйона), «Українська стратегія» Гройсмана (19,4 мільйона), «Опозиційний блок» (17 мільйонів) і «Опозиційна платформа - За життя» (16,4 мільйона). Також мав телерекламу в реєстрації і «Голос».

«Під час цієї кампанії традиційним елементом агітації є організація агітаційних заходів, що супроводжуються концертами. У всіх звітах нам вдалося ідентифікувати лише кілька десятків платежів за оренду техніки, приміщень і організацію концертів. Загальна сума витрат на них становить 3,4 мільйона грн», - сказав Фещенко.

Він також нагадав, що мова йде про витрати 20 партій.

Раніше у Вакарчука показали, скільки витратили на рекламу та «діджитал».

Також нагадаємо, з'ясувалося, скільки українські партії платять за рекламу в Facebook.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: