Не можна допускати такі явища на ринку. Якщо одні отримують переваги за рахунок інших, якщо одні грають за одними правилами, а інші за своїми, то виникає питання - в чому винні одні та чим заслужили інші поблажки?
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко, оцінюючи мітинг біля ВР власників авто на єврономерах з вимогою прийняти доступне розмитнення.
«Так, це системна проблема. Але чому грубо кажучи, одна дитина в сім'ї повинна отримувати більше любові від своїх батьків у порівнянні з іншим? Це продовження однієї великої дискусії популістських обіцянок і слабкого просування по шляху реформ, за яке зараз розплачуються всі сторони. Одна, яка вимагає, щоб узаконили автомобілі, друга не розуміє, чому їх повинні узаконити за одними правилами, а вони повинні працювати за іншими правилами», - говорить Устенко.
Звичайно, це не нормальна ситуація, відбувається перекручування, але воно починалося досить давно, констатував експерт.
Економіст нагадав період глобальної девальвації гривні, коли долар був по вісім гривень та пішов до позначки 24 гривні за долар.
Він уточнив, що тоді пропонували фіксувати курс на 12,95 грн/дол.
«При цьому, було незрозуміло, хто за це все заплатить. Одні мали платити за інших. Тому, нинішня ситуація - глобальна, а винна у всьому держава, як регулятор. Одна з функцій держави - забезпечення нормальних, рівних правил гри для всіх. Держава не виконала свою функцію. Через це виникають ось такі проблеми», - міркує експерт.
«Розплата зараз йде за те, як вела себе держава. Тому що саме держава не забезпечила рівні, нормальні та прозорі правила гри для всіх. Воно допустило ці спотворення», - констатував Устенко.
Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що розмитнення повинно бути менше і єдиним для всіх.
«Наша ВР не уповноважена щось вирішувати щодо авто на єврореєстрації. В ЄС вже сміються з повідомлень ЗМІ на кшталт того, що наша Рада вирішуватиме долю європейських авто. Смішно. Закону про «євроблях» немає і бути не може, а може бути Закон про зниження акцизного збору при імпорті знятих з реєстрації авто для всіх українців», - написав експерт у Facebook.
Він підкреслив, що такий Закон потрібен, а скасувати мита та знизити акциз потрібно для всіх українців.
Нагадаємо, 30 травня 2018 року прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв врегулювати використання автомобілів з єврономерами за один місяць, якщо Верховна Рада для цього делегує Кабміну повноваження.
Також, Слово і Діло аналізувало, як Рада пропонує вирішити проблему.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»