Платні дороги в Україні: де з’являться перші автобани та хто за це заплатить

Читать на русском

Надія на те, що в Україні нарешті збудують нормальні дороги, з’явилася після того, як Верховна Рада нещодавно ухвалила закон, який дає можливість інвесторам не лише ремонтувати наявні дороги, але й будувати платні. До того ж урядовці затвердили нові будівельні норми для доріг та вулиць, які передбачають велосипедні доріжки та острівці безпеки. Отже, нові дороги мають стати комфортнішими для всіх. «Слово і Діло» поцікавилося, де найближчим часом планують будувати платні автобани, на яких можна буде розігнатися до 140 кілометрів за годину.

Наразі 94% доріг державного та місцевого значення потребують капітального ремонту або реконструкції. Фактично, в країні потрібно заново створювати дорожню інфраструктуру. Уряд затвердив державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки. Гройсман пообіцяв, що за п'ять років усі обласні центри будуть з'єднані відремонтованими трасами, а з різних джерел на дороги планується направити близько 300 мільярдів гривень.

При цьому він заявив, що неякісний ремонт дороги виконавець перероблятиме власним коштом. «Хто зробив халтуру, виправлятиме помилки за власний рахунок. Ми запровадили 5-10-річну гарантію на якість доріг. В угодах уже зараз з'являються гарантійні умови, які потрібно виконувати підрядникам», – сказав Гройсман.

Сніг зійшов разом з асфальтом: що пишуть у соцмережах про стан доріг в УкраїніСтан українських доріг наразі жахливий. Що про це пишуть у соцмережах – у добірці Слова і Діла.

На законодавчому рівні також є зрушення. В квітні Верховна Рада ухвалила закон про будівництво платних доріг, згідно з яким такі автошляхи можуть з’явитися лише там, де буде безкоштовна альтернативна дорога. До того ж протяжність безкоштовної траси не має перевищувати платну більш ніж удвічі.

Також тепер в Україні на умовах концесії передаватимуться для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення. Рішення про проведення концесійного конкурсу ухвалює Кабмін, що визначає термін, на який надається концесія, розмір компенсацій концесіонеру, маршрут альтернативного безкоштовного проїзду та технічну складову проекту.

Максимальний розмір плати за разовий проїзд платним автобаном також визначатиме уряд. Ці платежі мають зараховуватися до державного бюджету й використовуватися Дорожнім фондом.

Перший платний автобан заплановано збудувати вздовж наявної траси Київ-Біла Церква. Його вартість оцінюється в 300 мільйонів доларів, повідомив радник в. о. голови Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Кава. «Йдеться про абсолютно нову дорогу. Альтернативою їй буде безкоштовна чинна траса Київ-Біла Церква. Будівництво дороги здійснюватиметься лише за рахунок коштів інвестора, який потім протягом 25 років експлуатуватиме цю дорогу й стягуватиме плату за проїзд, тим самим покриваючи свої витрати», – пояснив він.

Планується, що будівельні роботи розпочнуться в 2019 році й триватимуть до 2021 року. Орієнтовна вартість проїду автобаном складатиме 145 гривень із можливістю розігнатися до 140 кілометрів за годину. Другий на черзі – швидкісний автобан Львів-Краківець, вартість проїзду яким буде вищою – від 275 гривень.

Детальніше – на інфографіці.

Зрозуміло, що платні дороги будуватимуть за новими технологіями, щоб один раз вкласти гроші, а потім лише підтримувати нормальний стан автошляхів. Адже ніхто не виділятиме мільярди гривень щороку з держбюджету на чергові безглузді ямкові ремонти, які озолотили вже не одне покоління чиновників. Для того, щоб асфальт на дорогах не танув, як сніг навесні, водії давно вимагали ухвалити сучасні нормативи будівництва доріг.

Гройсман запевняв, що на початку березня уряд їх затвердить: «До кінця лютого маємо вийти на нові нормативи в будівництві доріг. За три тижні уряд має ухвалити остаточне рішення».

Але були ухвалені лише нові нормативи під час будівництва вулиць та доріг у населених пунктах. Вони також дуже важливі, адже їх дотримання, наприклад, убезпечує пасажирів від можливого наїзду маршрутного транспорту, дають можливість пожежним машинам під’їхати до будинків.

Що ж стосується тих норм, які чітко регламентують, якою має бути ширина дороги та технології виготовлення дорожнього покриття, то вони ще в проекті. Тим часом дороги продовжують ремонтувати так, щоб наступного року гарантовано отримати нову порцію грошей на їх ремонт.

У Міністерстві інфраструктури «Слову і Ділу» повідомили, що Дорожній науково-дослідний інститут розробляє зміни до державних норм у частинах проектування та будівництва доріг. Міністерство регіонального розвитку вже погодило технічне завдання на розробку проекту нового документа, а Мінінфраструктури планує найближчим часом оприлюднити першу редакцію змін. А ми й надалі їздимо бездоріжжям.

Детальніше – на інфографіці.

Нагадаємо, «Укравтодор» назвав вартість першої в країні платної дороги.

Як повідомлялося раніше, турецька компанія візьметься за ремонт доріг в Україні.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: