Президент Петро Порошенко підписав закон, який сприятиме створенню умов для залучення інвестицій на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії.
Про це повідомили у прес-службі президента, пише «Слово і Діло».
Порошенко підтримав закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері будівництва та експлуатації автомобільних доріг», ухвалений Верховною Радою України 27 лютого 2018 року. Закон набуває чинності з дня, наступного після дня його опублікування.
Він передбачає внесення змін до законів «Про концесії», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», «Про автомобільні дороги», «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», «Про відчуження земельних ділянок інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності». Ці закони спрямовані на удосконалення законодавчого врегулювання будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення на умовах концесії.
Згідно з пояснювальною запискою до ухваленого Радою закону, концесійні дороги – це дороги більш високої якості, що відповідають високим стандартам, оскільки головним для користувачів цих доріг будуть якість і швидкість руху. Такі дороги будують для скорочення й направлення маршруту в обхід населених пунктів і з'єднують два населених пункти безпосередньо, скорочуючи шлях на 50-100 км, унаслідок чого зменшаться витрати на паливо та заощаджується час у дорозі.
Закон передбачає, що на умовах концесії можуть передаватися для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення; після ухвалення рішення органам виконавчої влади забороняється здійснювати будь-які дії з надання земельних ділянок, які передбачені для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування та /або у власність громадян або юридичних осіб.
Рішення про проведення концесійного конкурсу ухвалюватиме уряд. У ньому будуть зазначатися технічні параметри автомобільної дороги, базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію, граничний термін, на який надається концесія, розмір компенсацій концесіонеру, а також маршрут альтернативного безкоштовного проїзду.
Також Кабмін має визначити максимальний розмір плати за разовий проїзд платними дорогами та умови, за якими будуть надаватися компенсації концесіонеру. Проте законом не передбачене надання концесіонеру компенсацій в разі недосягнення фактичної інтенсивності руху та при недоотриманні доходу.
У пояснювальній записці також ідеться про те, що механізм відведення земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування автомобільних доріг недостатньо чітко врегульований.
Нагадаємо, платні дороги в Україні почнуть будувати не раніше ніж у 2019 році.
Також «Укравтодор» назвав вартість першої в країні платної дороги.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»