Мені б у небо: що обіцяють українські чиновники з приводу пасажирських авіаперевезень

Читать на русском
Захід Ryanair в Україну та відкриття аеропортів – що українські чиновники обіцяють щодо пасажирських авіаперевезень.
FireStock

Днями міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що ірландський лоукостер Ryanair почне польоти до київського аеропорту «Бориспіль» і до Львова вже восени цього року. Це не перша обіцянка міністра щодо Ryanair, чий захід планувався ще минулого року, проте зірвався через небажання «Борисполя» надати знижки. За підсумками 2017 року саме скасування виходу на авіаринок України перевізника стало одним із головних провалів Омеляна. Поки до виконання обіцянки міністра ще більш ніж півроку, «Слово і Діло» розбиралося, які ще обіцянки щодо пасажирських авіаперевезень давали чиновники.

Загалом Омелян, звичайно ж, є лідером за обіцянками у сфері авіації. У програмі діяльності Кабінету міністрів, зокрема, значиться, що голова Мінінфраструктури зобов'язаний збільшити кількість міжнародних авіарейсів.

Новий транш МВФ і захід Ryanair в Україну: провалені обіцянки міністрів у 2017 роціСлово і Діло розбиралося, які обіцянки міністри не виконали минулого року. Серед розчарувань року – незрозуміла ситуація з Ryanair та неотримання траншу МВФ, обіцяного Гройсманом.

Хоча Ryanair і не зайшов в Україну минулого року, без нових лоукостерів ми не залишилися. 5 вересня азербайджанська лоукост-авіакомпанія Buta Airways почала виконувати рейс Київ-Баку з аеропорту «Київ».

Також міністр обіцяв, що цьогоріч лоукост зайде до Одеської області: «Ми приділяємо високу увагу розвитку аеропорту в Одесі. Я більш ніж упевнений, що саме одеський аеропорт може стати хабом для південної України, весь потенціал для цього є. Наступний рік – це буде рік заходу лоукостів не лише в Україну, але й до одеського регіону. Я сподіваюся, що такі компанії, як Ryanair та інші, полетять з Одеси до всіх міст Європи й чорноморського регіону».

У березні має запрацювати національний авіаперевізник SkyUp. За словами Омеляна, SkyUp виконуватиме і внутрішні, і міжнародні рейси.

Не забуває міністр і про авіаційну інфраструктуру. Минулого року була проведена реконструкція злітно-посадкових смуг на аеродромах «Київ» і «Миколаїв». А до 2030 року в Україні планується збільшити кількість аеропортів до 50 й, зокрема, відкрити аеропорт у Кропивницькому.

Питання розвитку регіональних аеропортів в Україні стоїть особливо гостро, адже більшість із них не відповідає вимогам авіакомпаній і пасажирів. У 2015 році, балотуючись на посаду мера Одеси, Геннадій Труханов обіцяв реалізувати проект будівництва сучасного аеропорту в місті. Через два роки відбулося відкриття нового терміналу. Того ж 2017 року, згідно з обіцянкою голови Одеської обладміністрації Максима Степанова, почалося будівництво нової злітно-посадкової смуги. Загальна сума робіт складе 11,67 млрд грн, будівництво триватиме 2,5 роки.

В аеропорту «Херсон» до початку літнього сезону мають оновити залу вильоту. Принаймні це обіцяв голова ОДА Андрій Гордєєв. Відкрити аеропорт у Хмельницькому обіцяв мер Олександр Симчишин.

Геннадій Москаль обіцяв відновити повноцінну роботу аеропорту в Ужгороді. «Коли я прийшов на Закарпаття влітку 2015 року, цей стратегічний для області об'єкт нагадував якийсь аеропорт Сомалі. По периметру – зарості, на злітній смузі бігали зайці й козулі, на території аеропорту сусіди з багатоповерхівок вирощували картоплю й помідори», – говорив голова ОДА.

У квітні минулого року на злітній смузі аеропорту розпочався капітальний ремонт, після якого звідти зможуть літати великі літаки класу «Боїнг» та «Аеробус».

Минулого року так і не відновив роботу аеропорт Миколаєва. При цьому голова ОДА Олексій Савченко заявляв, що якщо не відновити роботу об'єкта в 2017 році, то наступного року про нього потрібно буде забути взагалі. В листопаді Служба аеронавігаційної інформації України дала згоду на використання повітряного простору в районі аеродрому.

«Щодо будівництва аеропорту, отримання дозволів, сертифікатів, то Укравіаслужбою запланована комісія, яка прибуде до Миколаєва 20 грудня. Ця комісія з'ясує всі нюанси. 17 грудня «Украерорух» починає обліт аеропорту. Десь 15 січня запланована інша комісія, яка все визначить. Я сподіваюся, що з 1 лютого або 1 березня, вже на наступний сезон, аеропорт працюватиме», – резюмував Савченко.

Нагадаємо, авіакомпанія «Дарт» (Київ) зупинила виконання власних авіарейсів через низьке завантаження.

Олександра Худякова, спеціально для «Слова і Діла»


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...