Громадський транспорт Києва: як змінювалася ціна проїзду

З 15 липня в Києві знову зростуть ціни на проїзд у метро та наземному транспорті: «Слово і Діло» вирішило нагадати, як змінювалася вартість проїзду в столиці з початку незалежності.

На момент розпаду СРСР і короткий час після здобуття незалежності всі розрахунки в Україні за інерцією велися в радянських рублях і копійках, а проїзд у метрополітені коштував 15 копійок. Однак уже до середини 1992 року ціни на проїзд у метро та наземному транспорті піднялися до 50 копійок в умовах галопування інфляції.

У 1992 році в Україні ввели тимчасову валюту, що отримала назву «купоно-карбованця», й подальші розрахунки за проїзд велися вже нею.

Варто зазначити, що щорічна інфляція з 1991 до 1996 року, до введення гривні, щорічно збільшувала вартість проїзду в метро та наземному громадському транспорті в рази.

Так, тільки з кінця 1992 року до кінця 1993-го проїзд подорожчав у 20 разів – з 5 карбованців до 100, після чого темпи злегка сповільнилися. У 93-94 роках ціна проїзду зросла лише в десять разів, а в період між початком 95-го та 96-го років проїзд подорожчав лише в чотири рази й склав суму в 20 тисяч карбованців за одну поїздку в метро або наземному транспорті.

До цього моменту зарплата обчислювалася вже мільйонами: середня становила близько 3,2 мільйона карбованців на місяць. Таким чином, сама дорога на роботу та назад на метро забирала близько третини зарплати – майже мільйон на місяць.

Після введення гривні ситуація з цінами проїзду дещо заспокоїлася, і в період з вересня 1996 до березня 2000 року проїзд подорожчав менш ніж удвічі – з 20 копійок до 50. При цьому середня зарплата за цей час зросла приблизно в такій же пропорції – зі 132 гривень до 210.

Наступне значне підвищення відбулося в листопаді 2008 року – тоді вперше за роки незалежності країни ціна проїзду в столичному метро обігнала вартість проїзду в наземному транспорті й склала 2 гривні, в той час коли одна поїздка на автобусі, тролейбусі або трамваї стала коштувати в 1,5 гривні.

Правда на початку 2009 року ціну жетона трохи знизили – до 1,7 гривні, але до вересня 2010 року вона знову встановилася на тому ж рівні. В цей час квитки на наземний транспорт трималися на тому ж ціновому рівні до лютого 2015 року, коли проїзд знову подорожчав удвічі.

У тому ж 2015 року мер столиці Віталій Кличко запевнив киян, що найближчим часом ціна на проїзд підніматися не буде, й дотримувався своєї обіцянки цілих півтора року – плани підвищити вартість проїзду були озвучені КМДА лише наприкінці травня 2017 року.

Таким чином, за нинішньої середній зарплати близько 6,7 тисячі гривень, дорога на роботу в мешканця столиці відніматиме близько 7% зарплати щомісяця, за умови поїздки туди й назад за формулою «метро плюс громадський транспорт».

Щоправда, в міськадміністрації переконують, що економічно обґрунтований тариф на поїздку становить близько семи гривень, але будемо сподіватися, що чергового подорожчання проїзду в найближчі кілька років не буде.


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...