Нові ПДР замість «закону джунглів»: чого очікувати учасникам руху в 2017 році?

Читать на русском
Олександр Радчукполітолог

Ситуація на дорогах, а точніше – статистика ДТП в Україні нагадує фронтові зведення, тільки замість зовнішнього ворога українці щодня воюють один з одним.

Таку думку в ексклюзивному матеріалі «5 фундаментальних змін, які очікують на українських автомобілістів уже 2017 року» спеціально для «Слова і Діла» висловив політичний експерт Олександр Радчук.

«Минулого тижня набула чинності постанова Кабміну про внесення змін щодо безпеки дорожнього руху. В уряді нарешті замінили всі згадки слова «міліція» на «поліція», ввели поняття «сервісних центрів МВС», врегулювали їхні повноваження», - нагадав експерт останні нововведення, акцентуючи, що відтепер саме сервісні центри будуть затверджувати маршрути навчальних поїздок, регулювати питання установки спецсигналів і переобладнання транспортних засобів.

Фундаментальні зміни як для водіїв, так і для інших учасників руху закладені в законопроекті №5184 «Про дорожній рух і його безпеку».

Посиляться правила для любителів гасати дорогами, які, хизуючись потужністю свого «залізного коня», створюють небезпечні ситуації.

«Велосипедисти отримають право пересуватися смугами громадського транспорту, проте і до них вимоги жорсткіші. Наприклад, поліцейські зможуть оштрафувати їх за їзду в нетверезому стані. Зростуть вимоги, а з ними штрафи, і для пішоходів. Людина, яка вирішила перейти дорогу в невстановленому місці й тим самим створила аварійну ситуацію, ризикує бути оштрафованою», - розповідає політолог про нововведення.

Отримати водійські права тепер буде дуже нелегко: теорію потрібно буде дійсно вивчити, кожну категорію керування транспортним засобом – підтверджувати окремим іспитом.

«Практична частина стане більш насиченою і за програмою, і за кількістю годин для підготовки, і за самими умовами її проходження. Жорсткішою стане сертифікація автошкіл та інструкторів», - зазначив він.

Зміни також очікуються в частині техогляду автомобілів. Не будуть підлягати техогляду всі види мотоциклів, мопедів, квадроциклів і подібних засобів пересування, автомобілі, які мають історичну цінність.

ДТП в Україні: причини та покарання за порушення ПДР«Слово і Діло» вирішило проаналізувати причини ДТП в Україні та кількість жертв у їх результаті.

«Не проходитимуть обов'язковий техогляд легкові авто (крім таксі), якщо вони не зазнавали значних пошкоджень у ДТП, спроможних вплинути на безпеку експлуатації цих авто», - уточнив політичний експерт.

Також після прийняття законопроекту «Про дорожній рух і його безпеку» буде введена нова посада – дорожні аудитори.

«До обов'язків аудиторів увійде нагляд за модернізацією доріг, аналіз логістичних можливостей для ремонтів шляхів. Тільки після їхньої згоди ремонтникам можна буде починати будь-які роботи поблизу або на дорогах. У зв'язку з цим, до певної міри, затори на дорогах і їх регулювання також у компетенції аудиторів», - аналізує Радчук.

Залишається під питанням найбільш дискусійна тема, здатна докорінно змінити життя всіх автомобілістів – відеофіксація порушень.

«Закон вступив у силу ще влітку 2015 року, але зараз система на паузі. Причин декілька. Необхідно ввести технічні стандарти для засобів відеоспостереження, доопрацювати відповідний законопроект, і головне – для обладнання камерами навіть основних доріг України потрібні колосальні кошти, яких немає», - пояснює політолог.

«Але, якщо все-таки гроші знайдуть, цього року водії зіткнуться з пильним поглядом камер відеофіксації. Принаймні система може почати працювати в тестовому режимі», - резюмував Олександр Радчук.

Детальніше читайте в матеріалі «5 фундаментальних змін, які очікують на українських автомобілістів уже 2017 року»

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: