Межі відповідальності: чому не вдається наблизити безпеку руху на дорогах до євростандартів?

Читать на русском
Олександр Радчукполітолог

Питання регулювання безпеки на дорогах давно на порядку денному, адже на українських дорогах людей щорічно гине більше, ніж у зоні АТО.

Таку думку в ексклюзивному матеріалі «Реформи з подвійним дном. Коли дорожній рух в Україні стане безпечнішим?» для «Слова і Діла» висловив політичний експерт Олександр Радчук.

«Остання ініціатива МВС про намір змусити водіїв здавати на права кожні п'ять років викликала цілу хвилю критики з боку пересічних водіїв і власників автотранспорту. Справедливості заради, потрібно сказати, що за останні три роки практично будь-яке нововведення в ПДР супроводжувалося лютим спротивом громадян», – констатував політолог.

Серед останніх нововведень, нагадав він, – намір запустити систему автоматичної відеофіксації правопорушень протягом 2017 року, але поки не уточнюється, хто готовий фінансувати ці заходи безпеки.

За його словами, схожа система фіксації порушень як з боку водіїв, так і пішоходів, діє в багатьох країнах світу, але всередині українського суспільства ініціативу назвали помилковою.

«Зараз посилаються на досвід минулих років, коли на державному рівні вже запроваджувалася система «листів щастя». Автоматичні повідомлення про порушення оскаржувалися в українських судах у 90% випадків. Законодавець начебто готовий виправити юридичні прогалини, щоб громадянам не довелося спдачувати штрафи за чужі порушення або помилки в системі відеофіксації», – аналізує нововведення політолог.

Щоб стати ближчою до європейських стандартів, підписуючи Угоду про асоціацію, Україна підписалася під зобов'язанням відновлення техогляду для всіх категорій авто (Директива ЄС/40/2009).

«Кабмін мав би повернути техогляд на території України не пізніше ніж 1 січня 2017 року, але законопроект, за традицією, перебуває на доопрацюванні», – додав політолог.

Як відомо, в Україні з 2011 року скасовано техогляд для легкових авто через корупційні ризики.

«Зараз уряд начебто обіцяє зробити все, щоб техогляд знову не перетворився на безглузду формальну процедуру. Обов'язковим він стане з 2019 року. Техогляд не проходитимуть нові автомобілі перші 4 роки експлуатації, всім іншим потрібно буде проходити раз на 2 роки. Проведенням техогляду будуть займатися приватні СТО з відповідною ліцензією від держави. Тобто самі чиновники братимуть участь у техогляді опосередковано», – розповів Радчук.

Але, за його словами, такі плани самі водії назвали дуже сумнівними, оскільки корупція все одно знайде, де себе проявити, незважаючи на всі можливі запобіжники.

ДТП в Україні: причини та покарання за порушення ПДР«Слово і Діло» вирішило проаналізувати причини ДТП в Україні та кількість жертв у їх результаті.

Наразі останньою краплею обурення стала ініціатива МВС внести зміни до закону «Про дорожній рух», згідно з якими здавати на права потрібно буде кожні 5 років для водіїв вантажівок, пасажирських автобусів тощо, та 15 років замість 30 – для водіїв легкових автомобілів.

Також передбачається нормування віку для допуску до управління певними категоріями автомобілів, впровадження мікрочіпа як складової частини посвідчення водія.

Проблема в тому, що дискусія щодо «термінів придатності» водійських прав повернула всіх до питання того, як проходить процедура їх отримання.

«Йдеться про необхідність змін правил складання іспиту майбутніх водіїв, посилення відповідальності автошкіл, інструкторів, запровадження відеофіксації теоретичної та практичної частини іспитів. Але чи готові як чиновники, так і пересічні водії до таких нововведень?», – проаналізував ситуацію Олександр Радчук.

Детальніше читайте в матеріалі «Реформи з подвійним дном. Коли дорожній рух в Україні стане безпечнішим?».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: