Обіцянка політика

  • Народний депутат України
  • Член депутатської фракції "ГОЛОС"
  • Перший заступник голови Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування

Лозинський у передвиборчій програмі обіцяє запровадити безкоштовні онлайн-курси і лекції для підвищення кваліфікації вчителів

15 червня 2019 року на офіційному сайті політичної партії "Голос" була зареєстрована передвиборча програма партії, за списком якої йшов кандидат в народні депутати з обіцянкою запровадити безкоштовні онлайн-курси з відео уроками від найкращих українських вчителів для всіх класів школи і лекції для підвищення кваліфікації вчителів.
Не виконано
Сказано 15 червня 2019 р.

Джерело

  • https://goloszmin.org/storage/app/media/files/Program.pdf
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_golos?g_id=2726
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_golos?g_id=2726

Результат

16 січня 2020 року ВРУ ухвалила законопроект №0901 про повну загальну середню освіту. Важливою новелою Закону є започаткування діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників (абзац другий частини третьої статті 52 Закону).

В статті 51 зазначено, що кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію. Кожному педагогічному працівникові гарантується право підвищувати кваліфікацію в комунальному закладі післядипломної освіти, розташованому на території відповідної (за місцем проживання такого педагогічного працівника) області, що не обмежує його право обрати іншого суб’єкта освітньої діяльності для підвищення своєї кваліфікації.

Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин, з яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.

Педагогічним працівникам відшкодовуються відповідно до законодавства витрати, пов’язані з відрядженням на підвищення кваліфікації. На основі пропозицій педагогічних працівників педагогічна рада закладу освіти формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу освіти.

Пунктом 5 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено завдання органам місцевого самоврядування та місцевим державним адміністраціям до 1 вересня 2020 року «забезпечити створення районних, міських (районних у містах) центрів професійного розвитку педагогічних працівників шляхом реорганізації науково-методичних (методичних) установ (центрів, кабінетів), крім закладів післядипломної освіти, та організувати і забезпечити відбір працівників до зазначених центрів на конкурсних засадах».

29 липня 2020 року Урядом прийнято постанову № 672 «Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників», якою затверджено Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників (далі - Положення) та внесено зміни до окремих актів Уряду, що регулюють питання оплати праці та тривалості відпусток педагогічних працівників. Згідно з Положенням основними завданнями центрів є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, забезпечення їхньої психологічної підтримки та консультування із широкого кола питань, пов’язаних з освітнім процесом. Центри мають узагальнювати та поширювати інформацію про можливості професійного розвитку освітян: програми підвищення кваліфікації, вебресурси та інші інструменти, що можуть стати у нагоді для їхнього професійного зростання. Вони мають також координувати діяльність професійних спільнот педагогів і надавати психологічну підтримку педпрацівникам.

Під час ухвалення закону про повну загальну середню освіту депутат від фракції "Голос" Інна Совсун заявила, що ініціатива не забезпечує розвиток середньої освіти. Зокрема, "Голос" наполягає, що зберігається тотальний контроль Міносвіти над тим, що відбувається в школах, замість децентралізації прийняття рішень в освіті; відсутня автономія вчителя і автономія школи у формуванні навчальних програм; в законі немає норм про підвищення заробітних плат для вчителів; в законі немає позицій про сертифікацію вчителів та про профільну старшу школу.

Незважаючи на те, що під час розробки закону були враховані низка поправок від депутатів фракції "Голос", фракція не підтримала ухвалення ініціативи. Зокрема, під час голосування депутати "утримались".

Враховуючи, що ухвалення цього закону частково впливає на виконання передвиборчої обіцянки партії "Голос", обіцянка отримує статус "не виконано".

Варто додати, що в Україні діє низка платформ де вчителі можуть безкоштовно (так і платно) пройти онлайн-курси та прослухати лекції для підвищення власної кваліфікації. Однак, депутати ВРУ не мають відношення до їх діяльності.

Статус обіцянки може бути змінено в разі ухвалення в парламенті інших ініціатив, які позитивно вплинуть на реалізацію обіцяного.