Як розібратися в президентських рейтингах та звідки виборці беруть інформацію про кандидатів

На каналі UMN ведучі Роман Скрипін та Данило Яневський аналізували результати останніх президентських рейтингів разом з журналістом Романом Шрайком.

За результатами соціологічного опитування Київського міжнародного інституту соціології, проведеного з 31 січня до 10 лютого, в рейтингу кандидатів у президенти лідирує шоумен Володимир Зеленський (16,4%), випереджаючи чинного президента Петра Порошенка (10,8%). На третьому місці рейтингу знаходиться Юлія Тимошенко (9,6%).

За словами Романа Шрайка, наша соціологія дає доволі приблизні заміри, які потім ще треба додатково аналізувати.

«Можно точно сказати, що президентом стане хтось із цих трьох. Зеленський вніс велику суматоху і все перемішав, але хтось мав бути на його місці. Минолої весни я думав, що це буде Вакарчук. Все до цього йшло. У всіх були дуже низькі рейтинги, при тому, що антирейтинги просто величезні. Тобто залишається величезна діра, в яку можна запхати будь-кого й його рейтинг злетить миттєво. Очікувалося, що це буде Вакарчук, а Зеленський, відповідно, мав би бути пародією на Вакарчука», – зазначив Шрайк.

Під час обговорення до ефіру підключилася шеф-редактор «Слова і Діла» Катерина Пітєніна і розповіла, що вона створила чатбота, який допомагає розібратися у виборчому процесі.

«Устим-бот розповідає про кандидатів, дає коротко декларації кандидатів, їхні обіцянки з програм. Також чатбот розповідає про процедуру голосування. Відповідає на поширені питання: як перевірити себе в списках виборців, або як себе туди внести. Також Устим розповідає про повноваження президента», – пояснила вона.

Повертаючись до рейтингів, журналісти обговорили, хто з кандидатів може пройти у другій тур та ще додати голосів. «Зеленський має «запас» у 5%, у Порошенко – лише 1,8%, бо в нього занадто великий антирейтинг, Тимошенко може додати 3,9% голосів», – відзначив Шрайк.

За його словами, високий потенціал у Гриценка, але він нереалізований через роздробленість. «Після злету Зеленського, схоже на те, що зірка Ляшка буде йти на спад», – резюмував він.

Поцікавилися соціологи під час опитування, з яких джерел зазвичай беруть інформацію про кандидатів в президенти. На першому місці, безумовно, телебачення (78,6%), далі – з новинних інтернет-сайтів (35%), від друзів та знайомих (11) та з соцмереж (9,3%).

Щодо парламентських виборів, то партія «Слуга народу», згідно опитування набрала б 13% голосів, «Батьківщина» 10,1%, «Блок Петра Порошенка» 7,9%, «Опозиційна платформа «За життя» 5,8%, «Радикальна партія Олега Ляшка» та «Громадянська позиція» – по 3,5% голосів. Всі інші не набрали б достатньої кількості голосів, щоб опинитися у Верховній Ради нового скликання.

Раніше ми писали, для чого на вибори йдуть непрохідні кандидати.

Чому фіналу «Порошенко проти Тимошенко» не буде, читайте у колонці Леоніда Швеця.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО