Як знизити рівень смертності на дорогах

Олександр Мусієнкополітичний експерт

20 липня в Миколаївській і Житомирській областях відбулися ДТП за участю мікроавтобусів, які забрали життя 15 людей. За словами міністра інфраструктури, в обох випадках причиною аварій стало грубе порушення правил дорожнього руху. Відомство вже наступного дня вжило заходів та оголосило про нововведення в системі контролю пасажирських перевезень. Окрім того, міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що планує в 2018 році розпочати встановлення систем гальмування швидкості на в’їзді до населених пунктів. «Цього року в нас є багато заходів. Вони всі відбуватимуться паралельно й одночасно. Тобто і «острівці безпеки», і гальмівні спеціальні речі, які зменшують швидкість на в’їзді до населеного пункту», – заявив міністр.

«Слово і Діло» з’ясовувало, чому в Україні склалася така ситуація зі смертністю на дорогах, враховуючи, що нові ПДР діють уже півроку.

Політолог Олександр Мусієнко зазначив, що передусім варто посилити контроль за порушенням ПДР, тому що законодавство та ПДР у нас практично ідентичні європейським, однак, на відміну від Європи, в Україні на сьогодні ніхто не штрафує й не притягує водіїв до відповідальності за перевищення швидкості.

«У нас поліція фактично не має пристроїв контролю чи з інших причин не здійснює цього. Хоча вже ніби й камери встановлені. Разом із тим, на відміну від європейських цивілізованих країн, в Україні можна їздити з будь-яким швидкісним режимом, і за це ніхто не притягне до відповідальності», – підкреслив Мусієнко.

Це стосується не лише порушення швидкісного режиму, але й інших порушень, які здійснюють водії, коли поліція не бачить, але є камери, які це порушення фіксують, після чого водій зобов’язаний сплатити штраф, адже його номерний знак і факт порушення зафіксовані, додав експерт.

«Тобто система притягнення до відповідальності за матеріалами відеофіксації фактично відсутня в Україні», – уточнив політолог.

Окрім того, за його словами, в Україні так і не запрацювала повноцінно дорожня поліція.

На його переконання, варто було не просто ліквідувати систему ДАІ, а реформувати структуру й створити на її базі дорожню поліцію, як у країнах ЄС.

«Наприклад, у Німеччині та сусідній Польщі під час керування автомобілем може слідувати непомітно абсолютно цивільний автомобіль, без жодних розпізнавальних знаків, але на ньому будуть встановлені радар і камери. Порушив правила – це буде зафіксовано, а водія оштрафують», – пояснив Мусієнко.

Також варто посилити штрафи за керування авто в нетверезому стані й позбавляти водійського посвідчення в такому разі щонайменше на 5 років, констатував він.

За його словами, такий термін потрібен, щоб більше не було спокус сісти в стані алкогольного сп’яніння за кермо.

Також проблема ще є й у тому, що при будівництві нових доріг або при ремонті наявних варто враховувати всі новітні стандарти та підходи в галузі безпеки до проектування шляхів, наголосив експерт.

«Зокрема, потрібні відповідні стоки, водовідведення, щоб покриття не тріскалося від води, що також призводить до ДТП. Також має бути належне облаштування правильними відбійниками, розмітка, світлофори, регулювання перехресть», – додав він.

Усе ж левова частка відповідальності на МВС, оскільки за всі попередні роки вони провалили роботу у сфері дорожнього руху, підкреслив політолог.

«Якби в нас був контроль раніше, працювала відеофіксація й була дорожня поліція, то кількість ДТП та рівень смертності на дорогах були би значно меншими», – резюмував Олександр Мусієнко.

Відзначимо, в ексклюзивному інтерв'ю «Слову і Ділу» міністр інфраструктури розповів, як в Україні посилять контроль за пасажирськими перевезеннями. Повне інтерв'ю Володимира Омеляна читайте на порталі «Слово і Діло».

Нагадаємо, протягом двох днів перевірок перевізників, які здійснюють пасажирські перевезення, виявлено 326 порушень, із них 158 – відсутність дозвільних документів.

Хочете обговорити матеріал? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО