Аеропорт – у кожну область: повітряні ворота яких українських міст потребують реконструкції

Читать на русском

Володимир Зеленський у своїй передвиборчій програмі пообіцяв відновити аеропорти у кожному обласному центрі. Пізніше він конкретизував обіцянку: в планах – будівництво близько 15 аеропортів. «Слово і діло» пропонує подивитись і запам'ятати, у якому стані українські аеропорти зараз, скільки змушені були закритись та потребують ремонту.

Загалом аеропорти передбачені у кожній області, але серед тих, що діють зараз 17 летовищ. Так у Вінниці від 1983 року працює міжнародний аеропорт «Вінниця». Остання реконструкція відбувалася у 2008 році. Злітна смуга натепер уже потребує ремонту, який запланували на 2021 рік, а от стан терміналу ще доволі хороший.

Через пандемію зірвалися плани щодо реконструкції аеропорту у Дніпрі, який працює з 1943 року, а нове будівництво злітної смуги та сучасних терміналів пробуксовує через брак фінансування. У квітні 2020 року після секвестру бюджету Верховна рада в 10 разів зменшила витрати на проєктування і будівництво нового аеродрому в аеропорту Дніпра.

У початковому проєкті закону про зміни витрати в 1 млрд грн на цю статтю передбачалося зменшити на 100%. Однак зрештою в бюджеті на такі цілі залишили 100 млн грн.

Одночасно з цим депутати обнулили субвенцію в розмірі 70 млн грн, яку повинні були направити з держбюджету в бюджет Одеської області на реконструкцію та будівництво в аеропорту Ізмаїл. Ці повітряні ворота не працюють з 2009 року. Довжина злітно-посадкової смуги 1800 метрів дозволяє їм обслуговувати тільки невеликі регіональні літаки.

Не працює з 2017 року аеропорт «Черкаси», який вже давно потребує капремонту. Закрили ще в 1997 році внутрішній аеропорт «Бердянськ» у Запорізькій області.

З 2002 року не діє внутрішній аеропорт «Хмельницький», який побудовано ще в 1982 році. Реконструкції потребують як злітна смуга, так і термінал.

Ще в 1993 році закрили внутрішній аеропорт «Сєвєродонецьк» у Луганській області.

Через російську агресію Україна не може використовувати низку повітряних воріт: міжнародний аеропорт «Сімферополь», внутрішній аеропорт «Бельбек» поблизу Севастополя, «Маріуполь» закрили для пасажирських рейсів з 2014 року через близькість до лінії бойових дій, аеропорти «Донецьк» та «Луганськ» зруйновані внаслідок бойових дій.

Окрім аеропортів в Україні є дев'ять аеродромів цивільної авіації: «Біла Церква», «Бородянка», «Київ/Антонов-1», «Київ/Антонов-2, «Київ (Бузова)», «Озерне», «Кременчук (В.К.)», «Харків (Сокольники)», «Кіровоград», «Київ – Південний».

Також у Дніпрі є вертодром та гелікоптерний майданчик в Каневі (с. Пекарі).

Нагадаємо, міністр інфраструктури Владислав Криклій в інтерв'ю «Слово і діло» назвав реалістичною метою відновлення 15 повноцінно функціонуючих аеропортів зі статусом міжнародних до 2024 року.

Раніше ми розбиралися, які «вічні» обіцянки, зокрема й щодо відновлення аеропортів, дають українські політики.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: