Законопроєкт проти «мовних» штрафів: кому вигідне скасування норми

Читать на русском
Василь Яблонськийполітолог

У Верховній раді зареєстрували законопроєкт, який пропонує внести зміни до «мовного» закону. Нардепи від «Слуги народу» хочуть скасувати норму про штрафи для сфери послуг, якщо вона не перейде на українську від 16 січня. Законопроєкт №4528 з'явився на сайті ВР 21 грудня. У коментарі «Слово і діло» політолог Василь Яблонський відзначив, що «мовні» штрафи будуть гарантією виконання закону, а спроба їх скасувати ‒ намагання мобілізувати електорат.

«В України є п’ята колонна, яка будь-яким способом намагається нівелювати набутки у мовній сфері. Спроба скасувати штрафи – це саме про це. Принаймні, це спроба нівелювати те, що забезпечить дотримання законодавства», ‒ сказав Яблонський.

Експерт відзначив, що відтермінування дії закону про функціонування української мови у публічному просторі ще торік мало стати перехідним періодом підготовки сфери послуги до змін.

Сфера обслуговування має перейти на українську мову вже у січні – мовний омбудсменСфера обслуговування вже з 16 січня 2021 року має повністю перейти на українську мову: обслуговувати клієнта іншою мовою можна буде лише на його прохання.

«Чи готова сфера послуг? Очевидно, що спеціальний термін саме для цього й був запроваджений. Але якщо дію закону постійно пересувати і йти на всі ці примхи, то, очевидно, зрушень ніколи не станеться. Тому це ніщо інше, як спроба відкотити реформу за всяку ціну. Ми повинні розуміти, що це все робиться на догоду Росії та проросійських партій, які цей момент будуть використовувати», ‒ додав він.

Експерт пояснив, що мовне питання у цій ситуації використають для того, щоб мобілізувати антиукраїнський електорат.

«У будь-якому разі є люди, яким простіше уникати цієї теми і яким простіше залишити все, як є. Очевидно, що цю ситуацію використають певні політичні групи чи сили. Щоби мобілізувати певну категорію електорату», ‒ сказав політолог.

Нагадаємо, закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної» («мовний» закон) ухвалили наприкінці каденції п'ятого президента Петра Порошенка.

Він набув чинності 16 липня 2019 року, проте деякі його норми, включаючи обов'язкове обслуговування клієнтів українською, почали діяти не одразу.

Днями уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь в Facebook підтвердив, що від 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування повинна перейти на українську мову під час спілкування з клієнтами і відвідувачами (виняток ‒ якщо клієнти самі попросять звертатися до них іншою мовою).

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: