Дистанційна освіта: який міжнародний досвід може бути корисним українським школам

Читать на русском
Микола Скибаексперт напрямку "Освіта", UIF

Після канікул учні молодших класів повернуться до очних занять у школах. Водночас для старшокласників МОН та МОЗ готують змішаний формат навчання — залежно від зони карантину. У коментарі «Слово і діло» експерт у галузі освіти Микола Скиба відзначив, що Україна повинна орієнтуватися на досвід Естонії та співпрацювати із великими корпораціями для цифровізації освітнього процесу.

«Треба звертати увагу, передусім, на досвід ігрових форматів, бо це те, що діти найкраще сприймають. Через гру можна вивчати, як прості математичні дії, так і складні речі. Це включає дітей у процес. Така практика успішно застосовується у багатьох країнах – від Арабських Еміратів до США. Переважно, це, звісно, приватні школи та програми IB (International Bachelor), також є американські, британські програми. У Великій Британії діти починають ходити в школу з 4 років, там є Preschool, але також існують дуже цікаві підходи», — розповів Скиба.

Скиба відзначив, що епідемія пришвидшила цифровізацію освіти й це потребуватиме ретельної співпраці із корпораціями та компаніями.

Дистанційні уроки: чому учні початкових класів і далі навчатимуться у денному форматіУкраїнська школа, переважно, не готова до дистанційного навчання, але очна форма лише для початкових класів зменшить ризики для педагогів.

«Останнім часом це було пов'язано з потребою використовувати технології, зокрема, і у дистанційному навчанні. Включаються великі компанії, освітні портали, які допомагають створювати контент та поширювати його за допомогою освітніх платформ. Наприклад, у Великій Британії до цього залучається BBC. Співпраця індивідуалізована й корисна і такий формат буде ставати все популярнішим, оскільки цифрова трансформація відбувається дуже швидко, тому технології стають невід’ємним інструментом. Зараз вже мова йде не просто про знання технологій, а про цифрову грамотність», — сказав Скиба.

На думку експерта, Україна повинна орієнтуватися на досвід Естонії у процесі освітньої реформи відповідно до технічних можливостей сьогодення.

«Україна повинна орієнтуватися, щонайменше, на Естонію – там схожий бекграунд, і економічний, і ментальний. Не такий бюджет, як в тій же Британії чи Арабських Еміратах, скажімо, але водночас вони дуже багато уваги приділяють і освіті, і цифровізації. Естонія в цьому плані дуже послідовна з 1989 року», — сказав експерт.

«Слово і діло» дізналося думку, які труднощі виникнуть у школярів під час дистанційних занять.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: