Місцеві дороги від «Укравтодору»: чи розв'яже проблему доріг централізація галузі

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту

Усі дороги місцевого значення за кілька років повинні перейти на баланс «Укравтодору». Про це заявив президент України Володимир Зеленський. Експерт з питань інфраструктури Олександр Кава в коментарі «Слово і діло» зазначив, що централізація процесів дорожньої сфери йде врозріз з європейським досвідом і не є необхідною умовою, щоб розв'язати проблему доріг.

«Така ініціатива йде в розріз з європейським досвідом тому, що саме європейський досвід передбачає, що місцеві дороги, дороги місцевого значення повинні перебувати в розпорядженні місцевого самоврядування або обласної влади. Якраз кілька років тому в нас була зроблена децентралізація управління дорожньої галузі. Саме з рівня місцевої влади можна правильно розставляти пріоритети щодо доріг місцевого значення, з центру зробити це буде неможливо», – сказав Кава.

«Велике будівництво»: чи пов’язана ініціатива з місцевими виборамиКошти на програму Велике будівництво використовуються непрозоро та ідея, попри її актуальність, має реалізовуватися не під час епідемії, вважає експерт.

Співрозмовник додав, що заяви Володимира Зеленського про намір вирішити проблему з дорогами щонайменше на 10 років реальні, проте це не залежить від зміни формату керування процесом.

При цьому, як зазначив експерт, домогтися результату можна і при теперішньому підході, згідно з яким відповідальність за дорожні роботи несуть органи місцевого самоврядування.

«Усе залежатиме від фінансування доріг. У принципі, за нинішньої системи управління, коли місцева влада відповідає за стан доріг, проблему теж можна розв'язати. Просто місцева влада для ремонту своїх доріг отримує субвенцію з центрального бюджету. Тобто це не їх власні гроші, це гроші дорожнього фонду та центрального бюджету», – додав Кава.

За його словами, сьогодні дорожній фонд розподіляється пропорційно, незважаючи на те, що за дороги місцевого значення відповідають органи місцевого самоврядування.

«Частина грошей йде «Укравтодору» на державні дороги і 35% з дорожнього фонду йдуть на місцеві дороги і ще 5% – до фонду безпеки. При такій децентралізації ремонт доріг став проводитися набагато частіше, ніж це було раніше. Раніше «Укравтодор» направляв гроші тільки на найважливіші державні або міжнародні коридори, а на місцеві дороги грошей не залишалося. А саме децентралізація, створення дорожнього фонду, таку можливість забезпечила», – прокоментував експерт з питань інфраструктури Олександр Кава.

Нагадаємо, цього тижня стало відомо, що в Кіровоградській області почався ремонт дороги Кропивницький – Кривий Ріг.

Раніше в «Укравтодорі» повідомили, скільки витратять на ремонт доріг у 2020 році.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: