Справа Гладковського: НАБУ повідомило про підозру генералу Павловському (доповнено)

Читать на русском
Антикорупційні органи правопорядку повідомили про підозру ще одному фігуранту справи колишнього ексзаступника секретаря РНБО.
Ігор Павловськийфото: hromadske.tv

Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура повідомили про підозру у зловживанні службовим становищем колишньому заступнику міністра оборони Ігорю Павловському у межах справи ексзаступника секретаря Ради національної безпеки та оборони Олега Гладковського про 10,62 млн грн збитків.

Про це журналісту «Слово і діло» повідомили джерела в антикорупційних органах правопорядку.

За версією слідства, Гладковський разом із Павловським, зловживаючи становищем, включили в державне оборонне замовлення вантажні автомобілі компанії «Богдан Моторс», власником якої є ексзаступник секретаря РНБО. Ці автомобілі нібито закупили за завищеними цінами, внаслідок чого державі завдали понад 17,44 млн грн збитків.

За даними «Слово і діло», Павловському вже обрали запобіжний захід у вигляді застави в розмірі понад 168 тисяч грн. Також на нього поклали низку обов'язків, зокрема, прибувати за першою вимогою; не відлучатися із міста Києва без дозволу; повідомляти про зміну свого місця проживання та/або роботи; утримуватися від спілкування із іншими підозрюваними та свідками у кримінальному провадженні та здати на зберігання закордонні паспорти.

Пізніше, в НАБУ заявили, що повідомили про підозру ще одному підозрюваному – директору департаменту військово-технічної політики розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України. За даними «Слово і діло», йдеться про Андрія Араптанова, який вже звільнився зі служби, згідно з даними реєстру декларацій.

За версією слідства, Павловський, Гладковський і Араптанов у 2017 році організували закупівлю в межах ДОЗ вантажних автомобілів за цінами, які суттєво перевищували передбачені бюджетом. Виробником та постачальником цих транспортних засобів виступила компанія «Богдан Моторс».

Як встановили детективи, на стадії формування цих закупівель до вантажних автомобілів уряд висунув низку вимог. З-поміж іншого, йшлося про рівень локалізації (обсяг робіт зі створення транспортного засобу безпосередньо в Україні з метою підтримання вітчизняного виробника) мав становити не менше 60%. На той момент автівки «Богдан Моторс» не відповідали цим вимогам, маючи рівень локалізації всього у 10%.

Пізніше рівень локалізації зменшили до 20%. Попри той факт, що компанія-виробник не відповідала і цій вимозі, вона все одно отримала держзамовлення, однак за умови доведення рівня локалізації до 20% до кінця 2017 року і подальшого його збільшення до 30% впродовж трьох років. Компанія на ці умови пристала. Однак, як згодом встановить слідство, відповідні витрати зі збільшення рівня локалізації компанія-виробник незаконно перекладе на бюджет, що згодом підтвердять залучені спеціалісти Державної аудиторської служби в ході перевірки.

«Контракт між Міноборони та компанією-виробником передбачав часткову передоплату і фіксував неможливість перегляду ціни та граничність визначених контрактом статей калькуляції. Тим не менше, всупереч цій умові, ціну збільшили, а посадовці департаменту Міноборони, відповідальні за цю закупівлю, її погодили, попередньо узгодивши це питання з заступником Міністра оборони. В результаті, постачальнику автівок незаконно переплатили 17,44 млн грн, що підтверджено висновками Держаудитслужби та експертизи», – додали у НАБУ.

Раніше НАБУ і САП затримали Гладковського після того, як його не випустили за кордон в аеропорту «Бориспіль». Йому повідомили про підозру у зловживанні службовим становищем.

Нагадаємо, в жовтні Вищий антикорупційний суд України обрав запобіжний захід Гладковському у вигляді тримання під вартою з альтернативою виходу під заставу на суму понад 10 млн грн. Пізніше за нього внесли цю суму і він вийшов із СІЗО. Після чого на нього поклали низку процесуальних обов'язків.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: