Розмитнення «євроблях»: які потрібні зміни та що робити з екостандартами

Читать на русском
Ілля НесходовськийЕксперт «Реанімаційного пакету реформ»

В Україні збільшилася кількість старих авто з-за кордону до 27 тисяч. Це максимальний результат, не враховуючи перші три місяці року, коли за пільговими ставками активно легалізувалися «євробляхи». Водночас влада намагається навести лад з тисячами нерозмитнених авто. Міністр інфраструктури Владислав Криклій передбачає, що норми чинного законодавства можуть переглянути. «По-перше, пропозиція «АвтоЕвроСили» – скасувати коефіцієнт віку, який зараз впливає на вартість розмитнення старих авто. По-друге, потрібно дати можливість ввозити ретроавто, тому що чинне законодавство не дозволяє цього робити. По-третє, переглянути вимоги за екостандартами, оскільки на сьогодні через обмеження зі (стандарту) «Євро-5» вантажні авто теж не можуть заїжджати», – зазначив Криклій.

Директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський в цілому позитивно оцінив запропоновані зміни, але щодо деяких з них висловив застереження. Зокрема, експерт зауважив, що, дозволяючи ввозити ретроавто, потрібно передбачити та прописати перелік вимог.

«Ця норма не повинна стати «дірою», за допомогою якої можна буде ввозити різні автомобілі та ухилятися від податків», – висловив побоювання експерт.

На його думку, в Україні дійсно варто скасувати коефіцієнт віку, оскільки це податок, який доречно застосовувати тільки в двох випадках – щодо предметів розкоші або шкідливих товарів.

Зеленський не зміг за місяць відтермінувати штрафи для власників нерозмитнених автомобілівВолодимир Зеленський подав відповідний законопроект, але Рада його не розглянула. Штрафувати почнуть уже з 22 серпня.

«Звісно, є питання щодо того, щоб до України не почали ввозити автомобілі, які шкодять навколишньому середовищу. В такому разі розглядати питання відповідності окремого авто екологічним стандартам. Автомобілі, які забруднюють середовище, слід обкладати високими штрафами. У разі мінімальної шкоди середовищу відповідно слід застосовувати й мінімальний податок», – розповів Несходовський.

На його погляд, в такий спосіб влада може зняти всі претензії з приводу того, що Україна перетворюється на звалище старих авто, які шкодять середовищу.

Експерт зазначив, що Україна повинна прагнути впроваджувати європейські екологічні стандарти. Однак потрібно врахувати, що тільки багаті країни Європи можуть дозволити собі «Євро-5», додав він.

За словами економіста, Україна поки не може дозволити собі впроваджувати такі стандарти, оскільки такі авто дуже дорогі, а купівельна спроможність українців не висока.

«Тому з огляду на нашу ситуацію, перехід на «Євро-6» потрібно відтермінувати щонайменше на один-два роки. Це повинно бути предметом обговорень. Тим більше, що Європа також не однорідна, там також є винятки. Чому тоді Україна повинна дотримуватися таких же стандартів, як Німеччина? Безумовно, Україна до цього прийде, але тільки, коли «стане твердо на ноги», – прокоментував Несходовський.

Нагадаємо, 12 вересня Верховна рада ухвалила президентський законопроект про відтермінування застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення автомобілів. Як голосували нардепи – за посиланням.

Додамо, президент Володимир Зеленський 17 липня обіцяв протягом місяця вирішити питання відтермінування штрафів для власників нерозмитнених автомобілів. Але виконати обіцянку в строк не зміг.

Більше про те, які штрафи передбачені, на інфографіці.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...