Дата позачергових парламентських виборів може зсунутися через недосконалість закону про держзакупівлі

Читать на русском
ЦВК може не встигнути надрукувати виборчі бюлетені до позачергових парламентських виборів через недосконалість законодавства про держзакупівлі.
Слово і Діло

Коли Верховна рада на позачерговому засіданні не включила до порядку денного ініціативи президента України щодо проведення парламентських виборів, нардепи чомусь вирішили заразом «провалити» й запропоновані Зеленським зміни до закону про держзакупівлі. Насправді через недосконалість закону про держзакупівлі ЦВК може не встигнути надрукувати виборчі бюлетені до позачергових виборів. «Слово і Діло» розпитало експерта Центру політико-правових реформ Богдана Бондаренка, як державні тендери можуть зірвати нормальний виборчий процес.

Як пояснив експерт, відповідно до діючого закону про публічні закупівлі, який був ухвалений у 2016 році, ЦВК має проводити публічні закупівлі, зокрема, й друкування виборчих бюлетенів, через тендери. Але всі тендери на закупівлі, які дорожче 200 тис. грн тривають мінімум протягом 23 днів.

«Кінцева форма бюлетеня передбачає відповідний його розмір, текст та інші технічні вимоги. Кінцевий список депутатів стає відомим за 16 днів до виборів, в той час як тендерне замовлення триває 23 дні», – сказав Богдан Бондаренко.

Рада не включила до порядку денного законопроекти Зеленського: хто пішов проти президентаВерховна рада не включила до порядку денного два законопроекти президента Володимира Зеленського. Один з них стосувався зміни виборчої системи.

До того ж є змога подати скаргу до «Prozorro», тоді розгляд тендеру призупиняється ще на 7 днів. «Такі вимоги закону про публічні закупівлі», – уточнив він.

Досі невідомо, яким чином ЦВК пройшло президентські вибори із таким недосконалим законодавством, але нехтувати законом не можна, треба його змінювати.

«Депутати знали про цю ситуацію. Ще в грудні 2018 року перед президентськими виборами ЦВК звернулася з проханням допомогти підготувати відповідний законопроект, але він так і не потрапив до парламенту. Ситуація не змінилась», – зазначив експерт.

Відмітимо, що саме зміни до закону про держзакупівлі, запропоновані Зеленським, стали першим поданим до Ради президентським законопроектом, хоча тим самим він провалив свою програмну обіцянку першочергово подати проект закону про народовладдя.

Як зауважив Бондаренко, навіть якщо допустити, що нардепи не хотіли підтримати президентський варіант змін до закону про держзакупівлі, у них була можливість подати альтернативні ініціативи, щоб внормувати ситуацію із виборчим процесом.

Хто з нардепів пішов проти президента, коли Верховна рада не включила до порядку денного законопроекти Зеленського, дивіться на наших інфографіках.

Також ми повідомляли, що Рада не включила до порядку денного законопроект Зеленського про вибори.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: