Рейтинги за 9 днів до виборів: що засвідчили та чого чекати далі

Читать на русском
Петро Охотінполіттехнолог

В останній тиждень березня виборців чекає потужна «чорна кампанія» кандидатів та викид компромату.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політтехнолог Петро Охотін.

«Зростання рейтингу Зеленського, яке в січні-лютому було досить феноменальним, фактично зараз досягло свого піку й потроху навіть почався відкат. Причина цього в тому, що Зеленський не зміг показати, що готовий бути політиком. Його команда обрала стратегію відсиджуватись у віртуальному просторі, вийшов новий серіал», – зазначив Охотін.

За його словами, ставка команди Зеленського все-таки на образ героя серіалу, а не на саму політику. Проте це не знімає того факту, що він залишається лідером перегонів.

«Зеленський втілює протестний настрій проти тих, хто при владі», – уточнив він.

Щодо рейтингу Порошенка, то його позиції трохи просіли через скандал в «Укроборонпромі». Хоча частина тих, хто знає про скандал, усе одно не змінили думку про Порошенка, додав експерт.

Кого українці бачили майбутнім президентом у 2016-2019 рокахЗеленський не відразу потрапив до рейтингів провідних соціологічних груп, а Тимошенко довгий час була лідером електоральних уподобань українців.

Крім того, скандал в оборонці зупинив, здавалося б, переможний поступ «Армія! Мова! Віра!», де про віру був томос, про армію – покращення стану ЗСУ, перехід на нову систему харчування, а з приводу мови мав бути «мовний» закон, підкреслив він.

«Зараз Порошенко намагатиметься врятувати кампанію ситуативно. Вже з’явилися ролики, де він говорить про збільшення допомоги при народженні дитини, тобто апелює до соціалки», – акцентував політтехнолог.

На соціальній темі довго грала Тимошенко. Нинішні рейтинги лідерки ВО «Батьківщини» пов'язані з тим, що вдалося виграти суд щодо зниження цін на газ, нагадав він.

При цьому 15% досі не знають, за кого голосувати, тобто кожен шостий, наголосив фахівець.

«Це велика цифра. Це означає, що люди робитимуть так звану спонтанну купівлю. Тобто, коли в магазин ідеш не з підготовленим списком того, що потрібно, а купуєш за принципом подобається/не подобається на місці. В умовах, коли розрив між кандидатами в межах похибки, 15%, які визначатимуться в останню мить, – це платинова акція», – пояснив Охотін.

Підсумовуючи, він висловив припущення, що в період із 25-29 березня штаби вкидатимуть компромати на своїх опонентів, щоб спонукати людей, які не визначилися, проголосувати.

Що спільного й відмінного мають програми Порошенка, Тимошенко та Зеленського – в авторському матеріалі.

Також ми з'ясували, які обіцянки ховає Петро Порошенко. Про обіцянки лідерки «Батьківщини» Юлії Тимошенко – за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: