РФ запустить поїзди Керченським мостом. До якої катастрофи це призведе?

Читать на русском
Олександр Сергієнкодиректор центру «Інститут міста»
Михайло Гончарексперт з питань енергетики

Ніхто з будівельників та конструкторів цього мосту не може чесно сказати, що ця конструкція є безпечною.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив директор аналітичного центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко, оцінюючи плани РФ запустити потяги до окупованого Криму через Керченський міст наприкінці року.

«Політичні проекти не зважають на інженерні розрахунки. Ґрунти, на яких стоять опори мосту, не розраховані на такі навантаження. Сама територія небезпечна в сейсмічному плані. Там є тектонічний злам. Те, що зараз РФ заявляє про нібито запуск поїздів, призведе лише до руйнації моста», – зазначив Сергієнко.

Експерт нагадав вислів «земля тремтить» і уточнив, що він відповідає цій ситуації.

«Це 30-40 ватажних платформ, кожна несе вагу близько 60 тонн. Якщо пустять такі важкі потяги, відбуватиметься розхитування, вібрація, усадка та всі фізичні процеси, пов’язані з навантаженням», – додав він.

Оскільки міст стоїть на слабких ґрунтах, що вже доведено, то однозначно відбуватиметься усадка, підкреслив фахівець.

«Ба більше, якщо усадка буде нерівномірною, а це, скоріш за все, відбуватиметься саме так, то замість прямого шару буде якийсь хвилястий. Зрештою, ніхто не дасть гарантій, що це не призведе до сходження потягу з рейок чи розриву рейок в якихось місцях. Будь-хто з проектувальників, будівельників міста не дасть голову на відсіч, що конструкція все витримає й не буде такої катастрофи», – пояснив він.

За його словами, в України, РФ та колишніх країн СНД немає досвіду експлуатації такої споруди.

Права кримськотатарського народу: шість запитань кандидатам у президентиШість запитань кандидатам у президенти від кримськотатарського народу. Чи готові вони відповісти.

Президент Центру глобалістики «Стратегія XXI» Михайло Гончар констатував, що перекоси в конструкції мосту вже на сьогодні мають місце.

«Основні опори вкрилися тріщинами. Це говорить про те, що фундамент, на який спирається міст на дні протоки, ненадійний, там карстові породи. Це аксіома для будівельних робіт. На таких породах жодних споруд будувати не можна, адже рано чи пізно вони втратять нормальну стійкість», – акцентував він.

Десь перенавантажать понаднормово міст і вже за рік-два опора просяде. Це лише питання часу. Немає жодних оптимістичних прогнозів щодо майбутнього мосту, додав експерт.

«Самою природою так влаштовано, що в районі Керчі існує протока, а не перешийок. Перешийок розташований у районі перекопу. Тому все, що збудоване на такому нетривкому підґрунті, довго не протримається», – резюмував Михайло Гончар.

Тим часом у РФ планують, що через Кримський міст до Сімферополя, Севастополя, Євпаторії та Феодосії ходитимуть 11 пар пасажирських поїздів, в основному з Москви, Санкт-Петербурга, Єкатеринбурга та Кисловодська.

Додамо, протяжність Кримського мосту становить 19 км. Будівництвом займалися компанії Аркадія Ротенберга, давнього друга Путіна. Вартість проекту становила 228,3 млрд руб. ЗМІ пишуть, що ця цифра може зрости щонайменше на 100 млрд.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: