«Євробляхери» протестують: чи буде доступне розмитнення авто?

Читать на русском
Валентин Краснопьоровполітичний експерт

Україна йде шляхом системного лобізму. Навіть коли в Європі запроваджують якийсь стандарт, наприклад Євро-5 чи Євро-4, то запроваджують його для виробництва нових авто, але до Європи при цьому можна завезти звичайний український «Запорожець». В Україну «Запорожець» з Європи привезти не вийде, адже в нас квоти без об’єкта захисту.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політичний аналітик Валентин Краснопьоров, оцінюючи мітинг власників авто на єврономерах із вимогою ухвалити законопроект щодо доступного розмитнення авто.

«У нас практично немає виробництва, а інтерес один – дешеві кредитні китайські авто, які продають різні автодилерські компанії, як, наприклад, «Богдан-Авто». Це основний лобіст сьогодні», – зазначив Краснопьоров.

Український транспорт у дуже поганому стані, фактично вбитий. У нас 40% так званого фонду менш ніж Євро-1, а ми говоримо про те, що люди купують Євро-3 та Євро-4, підкреслив він.

За його словами, зараз історія така, що влада сама опинилася між двома потужними проблемами. З одного боку, у влади приціл на пенсійний та передпенсійний електорат.

Авто на «євробляхах»: як Рада пропонує вирішити проблемуУ Раді з'явилися два законопроекти, що передбачають зміни вартості розмитнення авто на іноземних номерах.

«Для цього потрібні гроші. МВФ наголошує, що гроші будуть, якщо уряд виправить макроекономічну ситуацію в країні, а значить, не роздаватиме кошти просто так. У нас пільги без шкали продуктивності, субсидії без монетизації, тарифи не ринкові. Тому владі потрібен зараз ресурс, гроші. Відповідно, вони можуть зараз із «євробляхерів» вибити штрафи. Однак, з іншого боку, якщо підуть цим шляхом, то втратять і взагалі не переоберуться. На цьому полі багато популістів, які скористаються ситуацією, – Тимошенко, Ляшко», – пояснив аналітик.

Гройсман намагається бути хорошим для пенсійного електорату, але урізає інтереси молодого та активного населення, додав він.

Експерт не виключив, що може бути певний сценарій щодо «євробляхерів» для того, щоб отримати ресурс, показавши МВФ при цьому, що є надходження.

«Проблема в тому, що влада хоче і грошей, і лобістам автодилерських компаній догодити. Якби вони поставили 500 євро для розмитнення, вони б і гроші отримали, і населення було б задоволене, і підприємництво, яке хоче мати свій бізнес. Однак, на жаль, на догоду дилерам, заради того, щоб отримати гроші, які потім закинути на підвищення соціальних стандартів, уряд може обрати інший шлях – розмитнення, але не доступного», – уточнив він.

Це призведе до соціального вибуху. 3 тисячі євро за авто 2002 року, яке коштувало 1 тисячу євро, люди платити не захочуть. Буде соціальне невдоволення саме активного прошарку населення, наголосив фахівець.

«Факт у тому, що українські лобісти великих компаній, автодилерів мають силу. Національні інтереси не враховуються», – резюмував Валентин Краснопьоров.

Також «Слово і Діло» аналізувало, як Рада пропонує вирішити проблему авто на єврономерах.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: