У Києві запускають єдиний е-квиток: якою буде система в підсумку та що дасть

Читать на русском
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

З 1 листопада в Києві почне працювати в тестовому режимі єдиний електронний квиток. Так, уже зараз у тролейбусах встановлені спеціальні валідатори для зчитування е-квитків. Таким чином, оплачувати проїзд кияни зможуть за допомогою банківської або транспортної картки, учнівського або студентського квитка, талона з QR-кодом, а також телефону зі встановленим мобільним додатком. Тим часом у «Київпастрансі» повідомляють, що тестування завершать орієнтовно вже в квітні 2019 року й повноцінно запустять електронний квиток. До слова, 20 липня 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян пообіцяв із 1 січня 2019 року запровадити електронний квиток.

Глава ради громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов підкреслив, що насправді йдеться радше про електронний облік.

«Електронний квиток працював би, якби йшлося про всіх перевізників, у всьому Києві. Зараз це система єдиного обліку пасажирів, що перевозяться «Київпастрансом». Це окремо обрана юридична особа, а не перевезення в усьому Києві. Якби всюди їздив «Київпастранс», це можна було б прирівняти до єдиного квитка», – зазначив Наумов.

За його словами, в Києві багато приїжджих, тому поки зарано говорити про ефективність.

«Якщо ми заходимо в метро, платимо один раз, переходимо на інший транспорт і заново платимо, то це знову облік. Е-квиток передбачає зональність. Якщо людина перетинає Київ із пункту А до пункту В, а потрібно потрапити до пункту С, то вона за єдиним квитком може проїхати, наприклад, не більш ніж 40 хвилин. Припустимо, 20 хвилин метро, вийти і з цим квитком сісти в тролейбус, проїхавши ще 20 хвилин, і лише після цього в неї закінчується термін дії е-квитка. Ось тоді це е-квиток, а зараз це е-облік пасажирів», – пояснив фахівець.

При цьому стовідсотковий варіант обліку пасажиропотоку буде, лише якщо пасажир при вході платитиме. Наприклад, як у метро турнікет можна хіба що перестрибнути, додав він.

«Єдине, що це може допомогти не стільки вивести кошти з тіні, скільки підрахувати пільговиків. Але й тут усе не так просто. Наприклад, пенсіонер, який звик усе життя показувати своє посвідчення, тепер має отримати картку, підійти до валідатора й зафіксувати проїзд. Скоріш за все, ті, хто платив, платитимуть як квитками, так і валідаторами», – уточнив експерт.

«Значного ефекту це не дасть, просто така оплата зручніша. Певна частина свідомих пасажирів додасться, але не дуже велика», – резюмував Володимир Наумов.

Нагадаємо, 20 липня 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян пообіцяв, що з 1 січня 2019 року маршрутки, переобладнані з вантажних транспортних засобів на пасажирські, не використовуватимуться для перевезення пасажирів.

Повне інтерв'ю міністра «Слову і Ділу» – за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: