Рада підтримала за основу зміни до Бюджетного кодексу

Читать на русском
Проектом закону пропонується врегулювати питання, пов'язані з підготовкою бюджету на 2019 рік.

Народні депутати підтримали за основу в першому читанні законопроект №9084 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Проект закону з другого разу підтримали 244 нардепи, пише «Слово і Діло».

Гройсман говорить, що проект держбюджету-2019 абсолютно реальнийБудуть продовжені всі системні зміни в країні, що були розпочаті раніше. Зокрема, це посилення безпеки й обороноздатності.

У пояснювальній записці зазначається, що проект закону розроблений з метою врегулювання питань, пов'язаних із підготовкою проекту закону про держбюджет на 2019 рік і нормування ухвалених змін до законодавства.

Проектом, зокрема, встановлюється термін для затвердження порядку та умов надання субвенції з держбюджету місцевим бюджетам – протягом 30 днів з дня набуття чинності законом про бюджет.

Зокрема, пропонується позбавити Мінфін невластивих повноважень щодо затвердження істотних умов договору енергосервісу (щодо об'єктів державної власності). Їх пропонується віднести до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива.

Планується врегулювати питання зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу і газового конденсату) до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин.

Пропонується доповнити перелік захищених видатків бюджету витратами на програму держгарантій медобслуговування населення, щоб уникнути ситуацій щодо призупинення її дії (зокрема, призупинення здійснення оплати за надання медпослуг населенню).

Також нормуються особливості формування і виконання місцевих бюджетів в Донецькій і Луганській областях на період проведення операції Об'єднаних сил.

Законом доповнюється перелік витрат, на які за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам надаються пільги і житлові субсидії населенню. Відзначимо, що проектом доповнюється і власне перелік категорій населення, яким надаються пільги та субсидії за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, новою категорією «постраждалі учасники Революції Гідності».

Передбачається пролонгація до 2027 року дії експерименту щодо здійснення патронату над дитиною за рахунок і в межах коштів субвенції з держбюджету на виплату соцдопомоги від держави на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соцпослуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом «гроші ходять за дитиною».

При цьому проектом закону пропонується виключити витрати бюджету на дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї та сім'ї патронатних вихователів з переліку витрат на освіту і включити такі витрати до переліку витрат на соцзахист і соцзабезпечення.

Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація окремих положень законопроекту призведе до зміни показників бюджету.

Зокрема, передбачається збільшення дохідної частини бюджетів місцевого самоврядування на 0,25 млрд грн і відповідне зменшення обсягу доходів держбюджету (в умовах 2019 року) - внаслідок зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Також планується і збільшення витрат держбюджету на вищу освіту (на оплату послуг з підготовки фахівців вищими навчальними закладами III рівнів акредитації без статусу окремих юридичних осіб, які є структурними підрозділами вищих навчальних закладів III-IV рівнів) в обсязі 862,4 млн грн.

Крім того, в загальному обсязі освітньої субвенції на 2019 рік враховано витрати на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, в обсязі 666,4 млн грн.

Підкреслимо, в проекті передбачені і витрати для Вищого антикорупційного суду та для Вищого суду з питань інтелектуальної власності як головних розпорядників коштів держбюджету відповідно в обсягах 180,7 млн ​​грн і 27 млн грн.

Нагадаємо, Кабмін 17 вересня вніс до парламенту законопроект №9084 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Комітет Верховної ради України з питань бюджету ввечері в середу, 17 жовтня, рекомендував ухвалити висновки та пропозиції до проекту бюджету-2019.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...