Омелян розповів, як забезпечили прозорість в угоді з General Electric

Читать на русском
Омелян заявив, що питання підписання угоди з General Electric постійно знаходилося на політичному контролі керівництва США і України.

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив, що питання підписання угоди з General Electric постійно перебувало на політичному контролі керівництва обох держав і «за таких умов тут взагалі не можна говорити, що могло мати місце якесь зловживання».

Як пише «Слово і Діло», про це він розповів в інтерв'ю «Голосу Америки».

Володимир ОмелянМіністр інфраструктури України
Омелян пообіцяв, що у 2018 році Україна отримає 30 локомотивів General ElectricСказано 5 серпня 2018 р.Статус обіцянки: Не виконано

За словами Омеляна, питання, яке зараз розслідує НАБУ, має швидко завершиться, і «ніщо не підриватиме довіри з боку закордонних інвесторів до інвестування в Україну».

«Цей контракт спрямований на розвиток відносин України і США, на створення робочих місць як в Сполучених Штатах, так і в Україні. Ми будемо мати абсолютно нову технологію, нові локомотиви для нашої держави», - сказав міністр.

Він також додав, що до переговорів з General Electric були залучені урядові структури, офіс інвестицій при прем'єр-міністрові, комітет з інвестицій при президентові України.

«Це питання постійно перебувало на політичному контролі керівництва обох держав. І за таких умов тут взагалі не можна говорити, що могло мати місце якесь зловживання», - підкреслив він.

Крім того, міністр розповів про участь України у другому етапі виконання угоди.

«_У випадку локомотивів ми маємо обрання з боку General Electric Крюківського заводу - це лідер локомотивної промисловості України. На жаль, у їхньому асортименті немає дизельного локомотива, вони будуть це освоювати, але домовлено, що Крюківський завод буде базою.для General Electri_c», - пояснив він.

Як повідомлялось, Детективи НАБУ отримали доступ до документів «Укрексімбанку» щодо постачання локомотивів General Electric і передачі їх у фінансовий лізинг компанії «Укрзалізниця».

Розслідування було розпочато за заявою народного депутата (його ім'я і прізвище не уточнюється) на виконання постанови слідчого судді Солом'янського райсуду Києва від 11 квітня 2018 року.

За інформацією народного депутата, «лізингодавцем та лізингоодержувачем було допущено суттєве перевищення цін на зазначені локомотиви в порівнянні з ринковими цінами, за якими здійснювалося постачання локомотивів іншим покупцям».

Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду

General Electric запустить в Україні виробництво залізничних локомотивівМашинобудівна компанія General Electric має намір створити в Україні спільне підприємство з виробництва залізничних локомотивів.
з ПАТ «Укрзалізниця» на 1 млрд доларів.

Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.

Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.

30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми «Укрексімбанк» придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях. Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.

В Україну прибув перший локомотив General ElectricПерший локомотив американської компанії General Electric Тризуб прибув в Україну. Сьогодні його поставлять на рейки.

Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.

Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.

На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей. Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...
Загрузка...