«Слово і Діло» продовжує відстежувати, як мери обласних центрів виконують свої обіцянки. Сьогодні ми вирішили подивитися, що пропонують і роблять очільники великих міст щодо обладнання зупинок громадського транспорту. Цікаво, що обіцянки з приводу шкіл давали 14 мерів великих міст, тоді як зупинками громадського транспорту наразі переймаються лише шість голів обласних центрів.
У Києві ще два роки тому мало б з’явитися 50 смарт-зупинок, судячи з обіцянки мера столиці Віталія Кличка, яку він дав під час презентації автономної розумної мобільної зупинки, обладнаної сонячними панелями, в квітні 2016 року.
«Зараз ми презентуємо «розумну» зупинку в «розумному» місті. Ця зупинка гарна, прозора, відповідає всім вимогам сучасного міста. Тут є Wi-Fi, можна підзарядити телефон. Ввечері вона економить енергію. Якщо людей немає, то світло на зупинці не таке яскраве, якщо у вечірні години підходить людина до зупинки, то світло стає яскравішим. І тут дуже комфортно сидіти», – зазначив Віталій Кличко, протестувавши лавочку на зупинці.
Він повідомив, що в планах столичної влади встановити до кінця 2016 року близько 50 таких зупинок громадського транспорту.
«Наше завдання – щоб до кінця року «Київпастранс» встановив близько 50 таких зупинок. Використовуючи провідні сучасні технології, ми крок за кроком перетворюємо Київ на європейське, комфортне, безпечне та прогресивне місто», – сказав Кличко.
Але щось пішло не так і зрештою замість 50 в Києві поставили лише дві смарт-зупинки (включаючи ту, яку урочисто відкривав мер). Як нам повідомили у виконавчому органі КМДА, протягом 2016 року в столиці встановлені 2 «розумні зупинки», які обладнані роз’ємами USB для підзарядки мобільних пристроїв та точками доступу до інтернету за допомогою системи Wi-Fi. Крім цього, були встановлені 19 павільйонів очікування сучасного європейського типу.
Натомість міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків, як і обіцяв, встановив 6 сучасних зупинок на вулиці Коновальця. Вони, звичайно, не смарт, але протягом 2016 року з’явилися три нові зупинки, а на другий рік – ще три на вулиці Коновальця. Бонусом до обіцянки стали нові зупинки на Набережній ім. В. Стефаника, 6 та на вулиці Медичній у мікрорайоні Опришівці.
Загалом, Марцінків має намір встановити близько 100 нових зупинок транспорту в місті. Минулого року були облаштовані 88 зупинок, а цьогоріч – 6 зупинкових комплексів. До кінця 2018-го планують встановити ще 20.
Не дають спокою смарт-зупинки й меру Рівного Володимиру Хомку, який того ж 2016 року пообіцяв облаштувати 10 «розумних» зупинок у місті. Передбачалося, що розробкою та встановленням зупинок займатиметься підприємство «Автоімідж». Але спочатку роботи з облаштування зупинок затягувалися через провалений тендер.
В управлінні транспорту та зв’язку рівненської міськради нам повідомили, що станом на 6 серпня 2018 року в місті облаштовані сім «розумних» зупинок громадського транспорту: «ЗОЖ №12», «Ринок», «Театральна площа» (для маршрутних таксі), «Майдан Незалежності», «Палац дітей та молоді» та «ЗОЖ №19».
Повністю оновити всі зупинки в Чернігові збирається Владислав Атрошенко. Про це він заявив на початку 2017 року, пояснивши, що протягом 5 років у місті встановлять сучасні запинки за єдиним європейським зразком. Планувалося встановити понад 400 таких зупинок.
Мер Дніпра Борис Філатов обіцяє встановити 150 «розумних табло» на зупинках електротранспорту в 2018 році.
Детальніше – на інфографіці.
Нагадаємо, ми писали, як мери піклуються про медичні заклади.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»