Скасування поїздів до РФ: що пропонують і чим це закінчиться

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту
Олександр Савченкоекономіст, фінансист

Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Україна збирається припинити залізничне сполучення з Росією. «Так, ми тактично втратимо з економічної точки зору. Тому потрібно переконати, що не все вимірююється грошима. З усіх інших точок зору – стратегічної, ідеологічної, зовнішньополітичної тощо – Україна виграє. Взагалі, з точки зору майбутнього України, це правильно. Щоб люди відвикали від РФ», – говорить міністр. Наразі очільник відомства уточнив позицію й заявив, що скасовувати вантажні залізничні перевезення з РФ поки не збираються, а йдеться лише про припинення пасажирського залізничного сполучення.

Незалежний транспортний експерт Олександр Кава наголосив, що скасування вантажних перевезень не буде, тому що для економіки це буде збитковим рішенням.

Омелян заявив про плани закрити залізничне сполучення з Росією: реакція соцмережВолодимир Омелян знову заявив про те, що Україна може перервати залізничне сполучення з Росією.

«Ба більше, зараз Україна докладає всіх можливих зусиль, щоб зупинити будівництво «Північного потоку-2». Один з аргументів – те, що Україна аполітична в питаннях транзиту російського газу через нашу територію. Якщо Україна ухвалить рішення про зупинку залізничних перевезень, то всі прихильники будівництва «Північного потоку-2» гучно аплодуватимуть», – зазначив Кава.

Білорусь також зрадіє, якщо Україна зупинить залізничне сполучення з РФ, додав експерт.

«Ми вже й так посприяли компанії «Белавія» й транзиту через аеропорт у Мінську», – уточнив він.

Щодо пасажирських перевезень, то закінчиться все тим, що розвиватиметься нелегальний ринок маршрутних перевезень із загрозою для життя та здоров’я пасажирів, акцентував Кава.

Економіст Олександр Савченко підкреслив, що для початку Україна мала б застосувати до РФ раціональні санкції, які нам під силу, а вже потім санкції, які більше шкодять Україні, ніж РФ.

У нас імпорт із РФ зростає, а експорт до Росії – падає. Це антиукраїнська політика. Такою політикою ми робимо Росію сильнішою, а Україну – біднішою.

На його переконання, імпорт має бути зведений до мінімуму – газ і нафта, сировина й на певний час паливо для ядерних станцій.

«Експорт до РФ має збільшуватися, в тому числі на окуповані території. Що більше ми продаємо, то краще для нас. Ми маємо робити так, як вигідніше Україні. Вже коли вичерпаємо наші раціональні можливості послаблення РФ, тоді можна думати про дії, які шкодять і їм, і нам. До цього потрібно вжити сотню заходів, які шкодять лише РФ», –зазначив експерт.

Наразі таке рішення шкодить економіці й життю українців, додав він.

«Заборона пасажирських перевезень закінчиться тим, що просто їхатимуть до Мінська, потім до Москви. Зароблятиме Білорусь. Не виключено, що взагалі є така домовленість. Однозначно, свою частину вони від нас візьмуть. Крім того, більше літатимуть через Білорусь або країни Балтії. Україні, економіці та бюджету українській сім’ї це нашкодить», – резюмував Олександр Савченко.

«Слово і Діло» розбиралося, що в соціальних мережах думають про можливе припинення залізничного сполучення з РФ.

Зауважимо, 6 лютого 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що планує в 2018 році завершити реформу корпоративного управління ПАТ «Укрзалізниця».

Ексклюзивне інтерв’ю міністра інфраструктури – на нашому порталі.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: