«Євробляхи» та смертність на дорогах: чому водії нехтують ПДР

Читать на русском
Петро Олещукполітичний експерт

У неділю, 29 липня, на проспекті Палладіна в Києві відбулася чергова ДТП за участю авто на європейській реєстрації. В усіх затриманих молодих людей були ознаки алкогольного сп'яніння. Загалом за півроку в Україні сталося 68,8 тисячі дорожньо-транспортних пригод, в результаті яких загинули 1 тисяча 237 людей (у середньому за добу відбувається 380 аварій). Тим часом генпрокурор Юрій Луценко запропонував посилити кримінальну відповідальність для винуватців ДТП зі смертельними наслідками, а депутати ще до канікул ініціювали посилення контролю за ввезенням автомобілів з іноземною реєстрацією.

Політичний експерт Петро Олещук, оцінюючи ситуацію з порушенням ПДР та ДТП за участю авто на єврономерах, зазначив, що враховуючи навіть останню ДТП у Харкові за участю Зайцевої та аварію на Лесі Українки в столиці, проблема не лише в «євробляхах».

Так, питання авто на єврономерах рано чи пізно доведеться вирішувати, довго так бути не може, але не в цьому головна причина проблем на дорогах, додав він.

«Проблема в тому, що покарання немає. В останній момент губляться докази, результати експертиз. Проблема в корупції. Значна частина суспільства фактично має ліцензію на вбивство на дорогах, спеціальний статус – гроші», – підкреслив політолог.

Резонансні ДТП в Україні: які обіцянки політики дають щодо розслідуваньІгор Мосійчук, зокрема, вже пообіцяв контролювати розслідування за фактом наїзду на дитину в Києві.

На його переконання, заяви про кримінальну відповідальність у цій ситуації радше є політиканством і популізмом.

«Луценко – прокурор без диплома, тому й оцінка подій така. Однак проблема не в тому, що покарання мале. Суть у тому, що той, хто має гроші, жодного покарання не отримає. І ця особа це знає», – уточнив Олещук.

«Зараз це симптоми, а хвороба – корупція, кастовість українського суспільства, відсутність нормальної правоохоронної системи. Це породжує безвідповідальність для злочинців, що спричиняє нові злочини», – пояснив експерт.

За його словами, це стосується всього, не лише автошляхів.

«Чи було в нас таке, щоб якийсь заможний українець отрима покарання за будь-що? Хто сидить в українських тюрмах? Жебраки. Ті, хто не має коштів відкупитися від прокурорів та суддів. Те саме стосується й відповідальності. Ну, запровадять, а хто нестиме? Хтось, хто ще на радянському ВАЗ чи напіврозваленому українському «Ланосі», які в плані безпеки не витримують жодної критики?», – акцентував він.

Тобто суть у тому, що суворість законів компенсується необов’язковістю їх виконання. Всі розуміють, що закони все одно ніхто не виконує, держава заплющує очі на багато речей, у тому числі на авто на єврономерах, констатував фахівець.

«Усім очевидно, що норми розмитнення в нас драконівські. Тому й змирилися з «євробляхами». Закони ухвалюють не для того, щоб регулювати ситуацію, а для того, щоб громадянин ледь не щоденно був правопорушником. Факт правопорушення вже можна використовувати для тиску та збагачення», – наголосив він.

Яскравий приклад – обмеження швидкості, яке вже півроку діє, але норму не виконує ніхто, адже це просто абсурдна й безглузда ініціатива, нагадав політолог.

«У підсумку фактично кожний громадянин є правопорушником. Так само немає жодних факторів стримування, щоб купити авто на єврономерах», – резюмував Петро Олещук.

Які обіцянки політики дають щодо розслідувань резонансних ДТП – за посиланням.

Більше про ДТП в Україні – на нашій інфографіці.

Відзначимо, в ексклюзивному інтерв'ю «Слову і Ділу» міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів, як в Україні посилять контроль за пасажирськими перевезеннями.

Хочете обговорити матеріал? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: