Попит на старі іномарки навряд чи спаде найближчим часом, оскільки вітчизняний автопром поки не може нічим порадувати, а купити нове авто в салоні або пригнати з-за кордону та розмитнити за всіма правилами можуть геть не всі охочі. З огляду на те, що Верховна Рада взялася за проблеми власників іномарок на єврономерах, кількість таких авто найближчим часом може зрости. Тому в нас такі популярні вживані машини з Європи та США. А серед них можуть трапитись авто-потопельники, які «вижили» після повеней, ДТП або інших пригод. Ми розбирались, як розпізнати автомобіль, який занурювався під воду.
Навіть якщо «потопельник» на вигляд в ідеальному стані з мінімальним пробігом, потрібно пам'ятати, що перед вами стоїть автомобільний неліквід. Менш ніж за рік у машині почне окислюватися електроніка, полетять підшипники й, незважаючи на заміну мастила та інших рідин, знесення більшості деталей буде швидшим, ніж у будь-якого старого авто.
Запах у салоні
Перше, на що потрібно звернути увагу, – на запах у салоні. Як би продавці не намагалися просушити крісла та оббивку, запаху мулу та прілості до кінця позбутися не вийде. Тому, продавці часто намагаються приховати сморід за допомогою ароматизаторів. Якщо при відкритті дверцят машини вам у ніс вдаряє сильний запах освіжувача повітря, варто насторожитися й уважніше придивитися до авто. Іноді можна помітити не лише розводи від води на оббивці, але й пісок на панелі приладів або біля вікон.
Регіон, звідки привезли авто
Обов'язково потрібно звернути увагу, з якого регіону привезли автомобіль. У Європі зараз часто аномальні дощі й паводки, як і в західних регіонах України. Якщо ціна на машину занадто низька, потрібно уважно дослідити стан ходової й пригадати, чи не було повеней у тій місцевості, звідки привезли іномарку. І тим більш підозрілою буде відмова продавця пояснити, звідки він її пригнав.
Корозія металу
Наслідки контакту машини з водою насамперед виявляться в іржі та окисленні її металевих деталей. Якщо болти під обшивкою або пластиковими накладками й гумовими заглушками окислилися або ви побачили цвіль, краще відмовитися від покупки. Після солоної води на алюмінієвих деталях під капотом може з'явитися білий наліт.
Каламутні фари
Оптика «потопельника» через втрату герметичності зсередини покривається вологою. Замаскувати такий дефект неможливо, тому деякі умільці, які готують машину до продажу, змінюють фари й габарити. Запитайте продавця, чому на вживане авто встановили нові фари саме перед продажем. І уважно послухайте, що він вам відповість.
Проблеми з електронікою
Насамперед в «автопотопельників» пошкоджується електропроводка та весь електронний функціонал. Тому якщо машина з великими труднощами заводиться з першого разу, а на табло приладів відбуваються якісь збої, запитайте, як давно в машині замінювали стартер і перепрограмовували бортовий комп'ютер. Часто продавці «проколюються» на таких дрібницях і видають себе. Мають насторожити також проблеми в роботі кондиціонера, навігатора, музичного програвача. Поки продавець розповідатиме, що в авто з пробігом таке буває, перевірте, чи не окислилися контакти в мультимедійній системі машини. Якщо виникне хоч найменша підозра, що перед вами «потопельник», відмовляйтеся від покупки без жалю, щоб не придбати собі суцільні автопроблеми.
Раніше ми писали, як отримати компенсацію за затримку авіарейсу.
Також ми роз'яснювали, як звернутися до народного депутата.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»