Податки та штрафи для авто на єврономерах: як вирішити конфлікт?

Читать на русском
Олександр Савченкоекономіст, фінансист

Ситуацію можна вирішити, але мають бути рівні умови та однакові податки для всіх. Перший принцип полягає в тому, що українець передусім не має бути дискримінованим.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економіст Олександр Савченко, оцінюючи мітинг у столиці за участю власників авто на єврономерах та вимоги протестувальникыв зменшити податкове навантаження та штрафи.

«Окрім рівних прав, для розв’язання конфлікту потрібно, щоб встановлені податки були такими, які українці в змозі сплатити. У Європі встановлюють податки після вивчення стану суспільства. Встановлюється такий рівень податку, який середній громадянин може, хоче й буде платити. Нам слід знайти такий механізм, адже зараз усе інакше. Представники влади нав’язують свої схеми, а суспільство не погоджується», – зазначив Савченко.

Чому, наприклад, якщо власники авто на єврономерах не можуть платити високі податки, не знизити їх і для інших громадян при купівлі авто, додав експерт.

На його думку, доречно на купівлю будь-якого авто встановити мінімальний податок за саме право ввезти чи купити авто розміром не більш ніж 200 євро, адже ця сума підйомна.

«Другий податок – ПДВ має встановлюватися залежно від вартості авто. Також потрібно відмовитися від мита за ввезення в розмірі 10%. Ми авто самі не виробляємо. Це мито не потрібне. Крім цього, не потрібно ускладнювати ситуацію, прив’язуючи коефіцієнти за вік автомобіля чи об’єм двигуна», – уточнив він.

Наприклад, старе авто з об'ємом двигуна 3 літри – це удар по бюджету, акцентував Савченко.

За його словами, власник такого авто й так платитиме більше за бензин, тому що сама автівка потребує більше пального, однак людина йде на це, тому що авто можна купити дешевше.

Тому що простіша та зрозуміліша система, то краще для всіх, підкреслив економіст.

«Тобто потрібні два податки – за купівлю авто та ПДВ залежно від вартості. Якщо це, наприклад, 20 тисяч доларів – 20%, якщо «євробляха» за 1 тисячу євро платитиме 200 євро. В підсумку ввезення «євроблях» коштуватиме бідним українцям близько 500 євро», – пояснив експерт.

Скільки іномарок на єврономерах їздить Україною та чим вони небезпечніЯкі проблеми пов'язані з нелегальними іномарками та скільки їх потрапило до країни в 2017-2018 роках, розбирались аналітики Слова і Діла.

Влада в нас, схоже, не вивчала історію оподаткування в Європі, але в системі відносин держава-людина верховенство має людина, а держава – другорядна, наголосив він.

На його думку, зараз рішення влади трохи відірвані від реальності й не відповідають почуттю справедливості українців.

«По-перше, це стосується не лише того, що всі мають платити податки – і ті хто ввозить євробляхи, і ті, хто купує звичайні авто, але ці податки мають бути підйомними. По-друге, штрафів розміром 17 тисяч гривень, що також абсурдно», – констатував економіст.

Представники влади встановили собі зарплати розміром 100 тисяч, більшість із них мають додаткові джерела доходу, урядовці майже всі є бізнесменами, додав він.

«Враження, що вони не розуміють, і для них що 17 тисяч, що 7 тисяч гривень – однаково. Тому в нас абсурдні штрафи. Як може штраф дорівнювати річному доходу середнього українця. А йому пропонують заплатити такий штраф. Це означає повну відірваність від реальності», – уточнив експерт.

Еліта має бути незалежна від народу, але вона має вийти з народу й вести його, підкреслив він.

«У нас еліта вийшла з української дійсності, тому наражається на соціальні катаклізми, які й відбуваються. Це проблема не українців, а держави – відірваність від реальних статків народу. Потрібно вивчати, що людина зможе й буде платити, а що – ні», – резюмував Олександр Савченко.

Скільки іномарок на єврономерах їздить Україною та чим вони небезпечні –за посиланням.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: