Антикорупційний суд: що приховує погроза Гройсмана піти у відставку

Читать на русском
Катерина Одарченкополіттехнолог

Багатостраждальний документ про Антикорупційний суд спочатку довго писали, потім відкликали, переписували заново, а наразі так само довго не можуть проголосувати, незважаючи на заклики міжнародних партнерів і ризик залишитися без траншу МВФ. Сьогодні, 4 червня, прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв подати у відставку, якщо не буде створений Антикорупційний суд. «Я як прем'єр-міністр ухвалив для себе рішення: якщо такий незалежний суд не буде створений, я складу повноваження прем'єр-міністра України й подам у відставку», – заявив Гройсман.

Чи вплинуть на нардепів погрози прем'єра, чи йому доведеться розпрощатися з прем'єрським кріслом, а також із чим насправді може бути пов'язана доволі різка заява прем'єра й наскільки важливий новий орган.

Засновниця компанії SIC Group Ukrainе, політтехнолог Катерина Одарченко підкреслила, що в багатьох країнах у різних формах існують такі судові органи – палати, суд, але в низці країн ці інструменти виявилися неефективними. Гватемала, Хорватія, Кенія – не ті країни, на які нам би хотілося орієнтуватися.

Загалом, говорити про те, що ухвалять законопроект і відразу все запрацює, прийдуть політичні еліти нової якості, не доводиться. Антикорупційний суд – елемент, який може бути як корисним, так і безглуздим, зазначила Одарченко.

«Антикорупційний суд – не панацея», – додала вона.

Політтехнолог не виключила, що заяву Гройсмана варто розглядати в двох площинах.

Може бути дві стратагеми. По-перше, це може бути варіант того, щоб «злити» Гройсмана перед президентськими виборами.

«Наприклад, сказавши, що він не був людиною президента й не виконав свою місію. До того ж із ним пов'язані соціальні моменти, які асоціюються з економічною нестабільністю, незавершеною медреформою. Відповідно, потрібно цей негатив перевести на Кабмін», – уточнила експерт.

На її думку, в такому разі ця заява насправді може бути частиною кулуарного консенсусу. Другий варіант може бути пов'язаний із тим, що БПП домовився щодо принципових правок.

Вона нагадала, що ключові питання були щодо комісії, яка відбиратиме суддів.

«Якщо це так, то це просто красивий жест. Ймовірно, Гройсман буде технічним кандидатом Порошенко. Мало віриться в автономну політичну кар'єру Гройсмана. Немає для цього підстав, ресурсів, інвесторів», - вважає Катерина Одарченко.

За її словами, навіть якщо Кабмін захоче подати у відставку, це тривалий процес.

«У кожному разі, якби ця влада хотіла принципово змінити якість політики, то робила б це іншими методами, а не скандальними заявами», – підкреслила політтехнолог.

Підсумовуючи, вона наголосила, що законопроект усе ж проголосують, питання лише в тому, які правки ухвалять.

Антикорупційний суд: як обіцяють голосувати нардепиВерховна Рада цього тижня може нарешті ухвалити рішення про створення Вищого антикорупційного суду.

«Через це судова реформа рухається не в тому напрямку. Одні судді, які вели Майдан за фальсифікованими справами, не хочуть іти, друга частина – пішла, а в підсумку на одного суддю може бути стільки справ, що він має провадження розглядати поспіхом. Бракує організаційних ресурсів, щоб система була ефективною, а не тому що всі погані. Не можуть бути всі поганими. Є й гідні професіонали в цій галузі», – резюмувала Катерина Одарченко.

Відзначимо, голосування за закон має відбутися в четвер, 6 червня.

Також «Слово і Діло» писало, як обіцяють голосувати за документ депутати.

Нагадаємо, в березні прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявив, що не планує балотуватися на посаду президента України.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: